PKM w Katowicach rozpisało nowy przetarg na dostawy pięciu elektrycznych autobusów przegubowych. Na realizację zamówienia przeznaczono niemal rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych autobusów przegubowych. Zamawiający wymaga autobusów długości 17,5-18,75 m, które pomieszczą m.in. 130 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Przewidziano cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2 oraz niską podłogę na całej długości, bez stopni poprzecznych. Pojazd będzie wyposażony w klimatyzację oraz ogrzewanie wodne hybrydowo – elektryczne, wspomagane agregatem grzewczym, zasilanym paliwem płynnym, wyposażonym, w zbiornik paliwa o pojemności min. 40 l. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskich z tablicami LED i LCD, nagłośnienie, kasowniki, monitoring, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
W pojeździe znaleźć się mają silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 240 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Wymagane są akumulatory trakcyjne o pojemności min. 240 kWh. Przewidziano ładowanie za pomocą systemu plug-in oraz systemu pantografowego zamontowanego na dachu.
Termin składania ofert mija 3 czerwca. Startować mogą firmy, które zrealizowały w ostatnich trzech latach jedną dostawę fabrycznie nowych elektrobusów o wartości 5,2 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne (40%). Pod uwagę brane będą materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ramy) podwozia; materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ramy) podwozia; charakterystyka silnika; podział przedniej szyby czołowej; liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi; pojemność magazynów energii; spełnienie wymagań homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej; spełnienie wymagań homologacji w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie; zużycie energii. Na realizację zamówienia przeznaczono 350 dni.
To kolejny przetarg na zakup pięciu pojazdów przegubowych. W marcu postępowanie zostało unieważnione. Wystartował jedynie Solaris, które pojazdy 18-metrowe wycenił na 20,602 mln zł brutto, przy budżecie blisko 15,990 mln zł brutto. Zamawiający stwierdził, że nie jest w stanie zwiększyć środków na realizację zamówienia. Udało się za to
rozstrzygnąć postępowanie na pięć solówek elektrycznych, które wygrał Solaris.