Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Katowice chcą skrócić „obce” linie autobusowe do węzłów przesiadkowych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-08 15:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Katowice chcą skrócić „obce” linie autobusowe do węzłów przesiadkowych
fot. MJ
W Katowicach rozpoczynają działalność nowe centra przesiadkowe. Miasto wysłało do Jaworzna pismo z sugestią skrócenia linii autobusowych dublujących się z tramwajem. Jaworzno odpowiada, że żadne decyzje – póki co – nie zapadły, ale miasto na autonomiczne decyzje Katowic wpływu nie ma.

Jak pisaliśmy, w Katowicach uruchomiono węzeł przesiadkowy Zawodzie. Miasto ma bardzo konkretny plan na obsługę komunikacyjną. Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic, wysłał pismo do Jaworzna z sugestią skrócenia wybranych linii PKM Jaworzno do węzła Zawodzie. Warto przy tym zaznaczyć, że jaworzniańskie linie nie są objęte taryfą Zarządu Transportu Metropolitalnego.

– Wybrane linie autobusowe, które jadą od strony Mysłowic, obsługiwać będą stanowisko w kierunku centrum Katowic, umożliwiając przesiadki na tramwaj drzwi-w-drzwi. Czas oczekiwania na przesiadkę średnio będzie wynosić trzy minuty – pisze wiceprezydent.

Do informacji tych odniosło się już Jaworzno. – Przede wszystkim, dopóki coś nie jest oficjalnie opublikowane na stronie właściciela, przewoźnika, organizatora, nie można mówić, że jest to oficjalna i wiążąca informacja – zaznacza Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Jaworznie.

Jak zaznacza, jeśli w ogóle zajdą jakieś zmiany, będą one dotyczyły wyłącznie linii J. Tylko ona bowiem spełnia warunki określone przez Katowice: przejazd w okolicy centrum przesiadkowego, jazda wzdłuż linii tramwajowej. Linie A i E jadą inną trasą. – Na razie otrzymaliśmy dokument w tej sprawie i sytuacyjna jest analizowana, tak aby zapewnić jak najlepsze połączenie, ale powtórzę, mówimy o linii J – dodaje Zaremba.

Miasto zaznacza, że „autonomiczne decyzje Katowic mogą w przyszłości skutkować ograniczeniem ruchu autobusowego w centrum miasta”. Stąd zasadne jest rozwijanie połączeń alternatywnych, w tym kolei. „Ceny biletów okresowych, nawet w połączeniu z koniecznością wykupu biletów innych przewoźników, nie skutkują koniecznością wydania większych kwot przez pasażera, ponieważ takie połączenie to nadal atrakcyjna oferta w porównaniu z transportem metropolitalnym” – dodaje miasto.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5