Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Katar. Ruszyła „złota" linia metra w Dausze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Katar. Ruszyła „złota" linia metra w Dausze
fot. Qatar Rail
W czwartek w stolicy Kataru Dausze uruchomiono drugą linię metra. Złota linia składa się z 11 stacji, w tym jednej, na której można się przesiąść na działającą od maja linię czerwoną. W tym roku ma zostać uruchomiona jeszcze trzecia linia – zielona.

Złota linia przechodzi przez 11 stacji (9 podziemnych) w układzie wschód – zachód i ma zaledwie 14 km długości. Najważniejszą jest położona centralnie Mshelreb, w której mają się przecinać wszystkie trzy linie metra. Od czwartku po nowej linii pociągi kursują co pięć minut w godzinach 6–23. Z wyjątkiem piątków, gdy ma kursować między 14 a 23.

Metro w Katarze to jedna z inwestycji transportowych przygotowywana na piłkarskie mistrzostwa świata, które odbędą się w 2022 r. Ma się składać z trzech linii. Najdłuższa jest pierwsza – czerwona – która prowadzi z północy na południe, z odnogą na lotnisko. Od maja działa jej większa część, bez odcinka północnego i bez odnogi na lotnisko, które też mają być otwarte do końca roku.



Docelowo, czyli do 2025 lub 2026 r. ma powstać jeszcze jedna, niebieska linia. Jej przebieg ma zostać ogłoszony w przyszłym roku.

Pasażerowie katarskiego metra są przewożeni japońskimi pociągami wyprodukowanymi przez konsorcjum Mitsubishi i Kinky Sharyo, to w sumie 75 trójczłonowych, autonomicznych pociągów.

Bilet na przejazd (również przesiadkowy) kosztuje 2 riale katarskie (czyli mniej więcej równowartość 2 zł). Dotyczy to wagonów standardowych i rodzinnych. Przyjemność podróży klasą gold (jeden z wagonów w pociągu ma wyższy standard) to wydatek 10 riali katarskich.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro w Tajpej ujawniło powód obowiązywania zakazu jedzenia i picia

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro w Tajpej ujawniło powód obowiązywania zakazu jedzenia i picia

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5