Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Karos: Jazda starymi tramwajwami to nie wstyd. Nowe – w miarę możliwości

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-03-17 11:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Karos: Jazda starymi tramwajwami to nie wstyd. Nowe – w miarę możliwości
fot. Twój Motorniczy
Tramwaje Warszawskie w ostatnich latach poczyniły znaczne inwestycje taborowe. Teraz najstarsze wozy w ruchu są z lat 80. – Nawet jeżeli będziemy jeszcze jeździć parę lat starym taborem, to nie jest żaden wstyd. Ważne, żeby były dobrze utrzymane, bezpieczne i zapewniające maksymalnie duży komfort podróżowania – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Zakupy w ramach perspektywy unijnej 2007-2013 obejmują 186 Swingów, 50 Jazzów dwukierunkowych oraz 30 krótkich Jazzów. Dwukierunkowe Jazzy Pesy są powoli wdrażane do ruchu, niedawno natomiast do stolicy przyjechał pierwszy krótki Jazz.

Czy w najbliższych latach należy spodziewać się tak dużych inwestycji taborowych? – To wszystko zależy, czy będziemy mieć dofinansowanie. Jakieś szanse są. Każde wolne środki, które będziemy mieli, będziemy przeznaczać na wymianę taboru, żeby ten tabor z lat 80. i który nie jest przerobiony na tyrystorowy jak najszybciej wycofać – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Dzięki nowym zakupom Tramwaje Warszawskie wycofały tramwaje typu 13N dostarczane w latach 1959-1969 oraz najstarsze stopiątki. – W tej chwili najstarsze tramwaje, które mamy w spółce, są z 1984 r. One w tej chwili mają 30 lat. To jest już nowa generacja. Te tramwaje na pewno mogą być jeszcze długo eksploatowane, nie ma o to obaw. Nie jest to jednak standard na XXI w. Dlatego będziemy chcieli, jeżeli pojawią się możliwości finansowe, rozpocząć jak najszybciej proces wymiany taboru – zapewnia Karos.

W pierwszej kolejności jednak inwestycje finansowane ze środków unijnych będą skierowane na obsługę nowych tras. – Dla nas priorytetem jest zakup taboru w ramach zwiększenia stanu, żeby zapewnić obsługę Wilanowa i innych odcinków – mówi Krzysztof Karos.

Z tych względów wymiana starszego taboru może teraz zająć trochę więcej czasu. – Nawet jeżeli będziemy jeszcze jeździć parę lat starym taborem, to nie jest żaden wstyd. W Wiedniu kursują tramwaje, które mają prawie 40 lat. Chodzi o to, żeby były dobrze utrzymane, bezpieczne i zapewniające maksymalnie duży komfort – przekonuje prezes Tramwajów Warszawskich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Warszawa z tramwajami na prawym brzegu i do Ząbek ok. 2030 r.?

Przestrzeń

Warszawa z tramwajami na prawym brzegu i do Ząbek ok. 2030 r.?

Jakub Dybalski 04 listopada 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5