Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Karos: Chcemy zacząć budowę tramwaju do Wilanowa w 2017 r.

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Karos: Chcemy zacząć budowę tramwaju do Wilanowa w 2017 r.
fot. WU
W kończącej się perspektywie finansowej UE Warszawa wyda w sumie blisko 3 mld zł na inwestycje tramwajowe i tabor. Na tym nie kończą się jednak ambitne plany Tramwajów Warszawskich, obejmujące m.in. budowę trasy do Wilanowa i nową zajezdnię na Annopolu. Do wymiany pozostaje też jeszcze ok. 250 tramwajów z lat 90.

W kończącej się perspektywie Warszawa kupiła 261 nowych tramwajów. Dostawy krótkich Jazzów i Jazzów Duo w tym i przyszłym roku pozwolą na wymianę 130 niezmodernizowanych stopiątek z lat 1984-87. – W dalszym ciągu będzie jeszcze ok. 250 tramwajów z dostaw z lat 90. Program spółki przy wparciu unijnym jest taki, by te pojazdy zastąpić do 2020-21 r. nowymi tramwajami niskopodłogowymi – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Do kontraktu terytorialnego spółka zgłosiła zakup 120 tramwajów niskopodłogowych.

Tramwaje Warszawskie zamierzają też zbudować nową zajezdnię na Annopolu. – W tej chwili trwa postępowanie przetargowe na koncepcję, zgromadzenie decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej, przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej. Pod koniec 2015 r. będziemy mogli ogłaszać przetarg na wykonanie tej zajezdni – mówi Karos.

Tramwaj do Wilanowa


Potężnym projektem, o wartości ok. 300 mln zł, jest budowa trasy tramwajowej Dw. Zachodni – Wilanów, będącej w planach miasta już od ponad 20 lat. Linia przebiegać ma przez Banacha, Pole Mokotowskie, Rakowiecką, Goworka, Belwederską, Sobieskiego aż do Miasteczka Wilanów w rejon Południowej Obwodnicy Warszawy (z odgałęzieniami po drodze). – Mam nadzieję, że w niedługim czasie ogłosimy na to postępowanie przetargowe – zapowiada Krzysztof Karos. Jak zapowiada, proces przygotowania inwestycji zajmie 2-3 lata, więc przetarg na realizację będzie mógł zostać ogłoszony w 2017 r.

Inwestycja nie będzie należała do prostych – z uwagi na przejście przez Pole Mokotowskie i ważne arterie miejskie. – Proces uzyskania decyzji środowiskowej nie będzie krótki – obstawia Karos. Dlatego też inwestycja zostanie podzielona na trzy odcinki: Dw. Zachodni – pętla Banacha, pętla Banacha – skrzyżowanie Rakowiecka / św. Boboli i al. Niepodległości (SGH) – Wilanów, z czego realizacja tego ostatniego ma być priorytetem.
Projekt wilanowski będzie obejmował też zakup 50 tramwajów dwukierunkowych. – Chodzi o to, żeby można było trasę oddawać etapami, bez pętli. Jak zbudujemy 3 km trasy, to będzie można uruchomić, podobnie jak to jest przy moście Skłodowskiej-Curie – wskazuje prezes Tramwajów Warszawskich.

Odbudowy, modernizacje i żeberka

Spółka przymierza się do odbudowy torowiska na Kasprzaka. – W tej chwili trwa przetarg na koncepcję włączenia Wolskiej w ulicę Kasprzaka – mówi Krzysztof Karos. Wymienia trzy warianty połączenia tych dwóch ulic: wejście tramwajem w tunel przy ul. Redutowej i dalej Kasprzaka; przejście przez ulicę Ordona oraz połączenie przez Prymasa Tysiąclecia.

Tramwaje Warszawskie będą chciały też wyremontować „obwodnicę śródmiejską”, czyli torowiska w ciągu Towarowej, Okopowej, Słomińskiego, mostu Gdańskiego od pl. Zawiszy do ronda Starzyńskiego. Podpisana jest już mowa na zaprojektowanie układu torowego w rejonie Ronda Daszyńskiego – w ciągu Prostej przewidziany jest tor odstawczy dla tramwajów dwukierunkowych dowożących pasażerów do centralnego odcinka II linii metra.

Spółka przyznaje, że plan na nową perspektywę jest ambitny. – To jest program na poziomie 2 mld zł – mówi Krzysztof Karos.



Więcej na temat planów budowy linii tramwajowej do Wilanowa będzie można usłyszeć podczas debaty, na którą zapraszają Stowarzyszenie Transportu Publicznego oraz Stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury:

Czy tramwaj rozwiąże problemy komunikacyjne Wilanowa, Ursynowa i Konstancina-Jeziorny?

- Czy inwestowanie w infrastrukturę transportu publicznego w obszarach podmiejskich ma sens?
- Tramwaj czy kolej? Czego potrzebuje południe Warszawy?
- Południowa Obwodnica Warszawy a potrzeby związane z transportem publicznym.
- Jak rozwijać dzielnicę Wilanów przewidując rozwój aglomeracji Warszawy w kierunku południowym? 

Data: 29 stycznia 2014 r., godz. 14:00
Miejsce: Obiekt Sportowy przy Zespole Szkół Nr 79 im. St. Kostki Potockiego przy ul. Wiertniczej 26 w Warszawie 

Więcej informacji - tutaj




Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5