Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-05-28 13:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
fot. WU
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Kamień węgielny na budowie metra na Bemowo. To najkrótszy odcinek II linii
Dzisiaj (28 maja) odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego wraz z kapsułą czasu na stacji C4 Powstańców Śląskich na zachodnim odcinku II linii metra, łączącym Wolę i Bemowo.

– Kładziemy kamień węgielny na budowie stacji metra na Bemowie. To przykład jak w trudnych czasach samorząd i rząd mogą współpracować, jeżeli chodzi o interes mieszkańców. Bardzo się z tego cieszę. Po oddaniu stacji w 14 minut dojedziemy do centrum – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent miasta. Podkreśla duże znaczenie środków unijnych. – Bez pieniędzy unijnych nasze miasta nie mogłyby tak szybko się rozwijać. Ponad 40% warszawskich inwestycji jest dofinansowanych z funduszy unijnych – mówi Rafał Trzaskowski.

– Wysokość propozycji pomocy ze środków UE stawia nas na trzecim miejscu, po Hiszpanii i Włochach. Tego rodzaju inwestycje powinny być motorem rozwoju gospodarki. Potrafimy w tym zakresie współpracować. To ostatecznie mieszkańcy będą z tego korzystać – mówi Waldemar Buda, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. 

– Spotykamy się na zachodnim odcinku. Te dwie stacje wydają się drobnym przedsięwzięciem, ale to skomplikowane zadanie. przejście pod linią kolejową i węzeł na Powstańców Śląskich – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra. – Roboty rozpoczęły się 13 miesięcy temu. Zrealizowaliśmy zasadnicze roboty konstrukcyjne. Teraz przed nami drążenie tunelu. Rozpoczęcie prac przy pierwszym tunelu planujemy pod koniec lipca, a drugiego – po miesiącu. Chcielibyśmy tunele wydrążyć do końca roku – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony firmy Gulermak

Na stacji C4 Powstańców Śląskich na końcu obecnie realizowanego odcinka zachodniego II linii metra w obecności władz miasta, dzielnicy, wykonawcy i Metra, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego z kapsułą, w której znalazł się między innymi akt erekcyjny.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii metra. Na odcinku o długości ok. 2 km znajdą się dwie stacje. Przystanek C5 Ulrychów powstanie pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej – naprzeciw centrum handlowego Wola Park. Kolejna stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo), za którą – po zachodniej stronie skrzyżowania – przewidziano sporą komorę torów odstawczych, znajdzie się również pod Górczewską, po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich, z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania i przystanki tramwajowe. Wizualizacje stacji tutaj.

Od kilku miesięcy budowa toczy się już na poziomie -2 (czyli poziom peronów i torów). Niedawno na plac budowy torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich, gdzie znajdzie się szyb startowy, przywieziono elementy dwóch tarcz, których zadaniem będzie wydrążenie dwóch równoległych tuneli do komory torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza. Tarcze mają zostać opuszczone do szybu w połowie czerwca, a rozpoczęcie drążenia planowane jest na koniec lipca – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej.

Roboty realizuje konsorcjum firm Gülermak (lider) i Astaldi, z którym podpisano umowę w połowie listopada 2018 r. Jej wartość to 959,2 mln zł. Wykonawca ma 36 miesięcy na realizację prac, co oznacza, że prace powinny zakończyć się planowo w listopadzie przyszłego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Rozpoczął się transport tarcz TBM

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Rozpoczął się transport tarcz TBM

Witold Urbanowicz 15 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5