Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kamaz wypuścił trolejbus o zwiększonym zasięgu jazdy bez sieci trakcyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kamaz wypuścił trolejbus o zwiększonym zasięgu jazdy bez sieci trakcyjnej
fot. Kamaz
Kamaz zaprezentował nowość w zakresie elektrycznego miejskiego transportu. Nowy trolejbus białoruskiej produkcji ma mieć większy zasięg, gdy nie będzie zasilania z sieci trakcyjnej. Zgromadzona energia ma pozwolić na jazdę do 20 km.

Kamaz rozwija własną linię niskopodłogowych trolejbusów. Właśnie zaprezenotowano nowy model, oznaczony numerem 62825. Jak wyjaśnia producent, jest on podobny pod względem wyposażenia do autobusu elektrycznego Kamaz-6282. Różnica polega jednak przede wszystkim w systemie stałego zasilania. W Petersburgu na targach SPbTransportFest zaprezentowano po raz pierwszy prototyp nowego modelu.

– W przeciwieństwie do klasycznego trolejbusu, pojazd ten jest wyposażony w urządzenia do magazynowania energii, które pozwalają mu autonomicznie podróżować do 20 km, np. w celu obsługi nowych obszarów miejskich, gdzie nie ma sieci trakcyjnej – chwali się Kamaz. Ma to pozwolić na rozbudowę siatki tras obsługiwanych trolejbusami w sposób bardziej elastyczny, co przełoży się na obniżenie kosztów infrastruktury. Akumulatory są ładowane podczas jazdy, a do pełna ładują się w 30 minut.

Nowe pojazdy spełniają wszystkie standardowe i oczekiwane dzisiaj parametry jak niska podłoga, większa przestrzeń przy środkowych drzwiach ułatwiające wymianę pasażerów. Kamaz chwali się także miękkim zawieszeniem pneumatycznym. Pojazd wyposażony jest w system przyklęku umożliwiający przechylenie nadwozia autobusu w celu wygodnego wsiadania i wysiadania pasażerów, mechaniczną rampę w środkowych drzwiach ułatwiającą wejście do kabiny pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej oraz specjalny punkt mocowania wózka inwalidzkiego.

Pojazd posiada przycisk do komunikacji z kierowcą, system informacji pasażerskiej, kamery monitoringu i nawigacji satelitarnej, system klimatyzacji, złącza USB do ładowania telefonów. Całkowita pojemność pasażerska to 85 osób, z czego 34 to miejsca siedzące.

Trolejbus może osiągać prędkość do 70 km/h i pokonywać wniesienia do 12°. Jest wyposażony w asynchroniczny silnik elektryczny o mocy 180 kW AC. Napięcie prądu stałego wynosi 550 V. Trolejbus jest dwuosiowy, napędzane są tylne koła. Akumulatory NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe) mają zapewnić długi czas eksploatacji. Trolejbus wyposażony jest w system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Obecnie trolejbus KAMAZ-62825 przechodzi certyfikację w celu uzyskania homologacji typu pojazdu. Pod koniec czerwca pojazd trafił na testy do petersburskiego przedsiębiorstwa państwowego Gorelectrotrans. Po zakończeniu tego etapu trolejbus zostanie wysłany na testy na poligon w Dmitrow. Rozpoczęcie seryjnej produkcji planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

70 lat trolejbusów w Lublinie

Komunikacja

70 lat trolejbusów w Lublinie

inf prasowa 29 lipca 2023

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Przestrzeń

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Mikołaj Kobryński 27 maja 2023

Praga z planem na kolejową promenadę

Przestrzeń

Praga z planem na kolejową promenadę

Witold Urbanowicz 06 maja 2023

Moskwa testuje pierwszy przegubowy autobus elektryczny rosyjskiej produkcji

Komunikacja

Moskwa kupuje kolejne 100 elektrobusów od Kamaza

Prawo & Finanse

Moskwa kupuje kolejne 100 elektrobusów od Kamaza

Jakub Dybalski 23 kwietnia 2019

Zobacz również:

70 lat trolejbusów w Lublinie

Komunikacja

70 lat trolejbusów w Lublinie

inf prasowa 29 lipca 2023

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Przestrzeń

Kierowcy SUV-ów zapłacą więcej za parkowanie?

Mikołaj Kobryński 27 maja 2023

Praga z planem na kolejową promenadę

Przestrzeń

Praga z planem na kolejową promenadę

Witold Urbanowicz 06 maja 2023

Moskwa testuje pierwszy przegubowy autobus elektryczny rosyjskiej produkcji

Komunikacja

Moskwa kupuje kolejne 100 elektrobusów od Kamaza

Prawo & Finanse

Moskwa kupuje kolejne 100 elektrobusów od Kamaza

Jakub Dybalski 23 kwietnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5