Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kalisz z przetargiem na elektrobusy, ładowarki i fotowoltaikę

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kalisz z przetargiem na elektrobusy, ładowarki i fotowoltaikę
fot. Kaliskie Linie Autobusowe
Kaliskie Linie Autobusowe ogłosiły przetarg na dostawę pięciu elektrobusów wraz z ładowarkami. Oddzielna część dotyczy budowy dwóch wiat postojowych wraz z dachową instalacją fotowoltaiczną.

Przetarg podzielony jest na dwie części. Pierwsza obejmuje dostawę pięciu fabrycznie nowych autobusów o długości 11-13 m. Zamówienie obejmuje także montaż pięciu stacjonarnych dualnych ładowarek plug-in oraz jednej ładowarki mobilnej.

Każdy autobus musi pomieścić min. 75 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Pojazd ma być w pełni niskopodłogowy z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz autobusu. Przy drugich drzwiach zaplanowano miejsce przystosowane do równoczesnego przewozu wózka inwalidzkiego i dziecięcego, z możliwością przewozu roweru (przy zastosowaniu uchwytu ściennego albo pasa mocującego). Przewidziano ładowarki USB, wahadłową poręcz przy kabinie kierowcy, uchylne okna, klimatyzację, ogrzewanie elektryczne, wodne wspomagane pompą ciepła oraz, o ile to technicznie możliwe, wykorzystujące dodatkowo ciepło z układu chłodzenia silnika/silników i magazynu energii, do tego wyświetlacze LED/LCD, system liczenia pasażerów, nagłośnienie z automatycznymi zapowiedziami, kasowniki, monitoring, system prewencji kolizyjnej, ostrzegający kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu z pasa ruchu, system kontroli trzeźwości kierowcy.

Zamawiający wymaga silnika bądź silników o mocy min. 160 kW – z funkcją odzysku energii podczas hamowania, a także funkcją ograniczenia prędkości do 70 km/h. Łączna pojemność nominalna magazynu energii musi wynosić min. 350 kWh, a energia dostępna dla użytkownika nie może być mniejsza niż 280 kWh. Założono ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in). Maksymalny czas ładowania podstawowego określono na 5 h, a przyspieszonego – na 2,5 h. Wymagany gwarantowany przebieg autobusu to 270 km – musi pozwalać na swobodną obsługę linii 16, 18 i 22, porównywalną do autobusów diesla.

O zlecenie może ubiegać się firma, która w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowała co najmniej jedną dostawę elektrobusów z systemem ładowania o wartości min. 8 mln zł netto. O wyborze zdecydują cena (60%), kryteria techniczne (20%), ekologia – zużycie energii (10%) oraz warunki serwisu i gwarancji (10%). Pod uwagę brane będą materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia; gwarancja zasięgu; kwestia zabudowy wnętrza (preferowany brak zabudowy wieżowej w tylnej części); rozwiązanie konstrukcyjne silnika (preferowane ułożenie wzdłużne do osi autobusu, zamontowany za mostem napędowym i połączony wałem napędowym z mostem napędowym.

Druga część zakłada budowę dwóch wiat wraz z dachowymi instalacjami fotowoltaicznymi na potrzeby postoju i ładowania elektrobusów. Jedna z nich pomieścić ma 10 stanowisk, a druga – 12. Do tego zadaniem wykonawcy będzie budowa instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy 352,35 kWp (870 modułów o mocy jednostkowej 405Wp) na projektowanych wiatach oraz na istniejącym budynku warsztatu, myjni samochodowej i stacji kontroli pojazdów znajdujących się na terenie zajezdni KLA przy ul. Wrocławskiej. Powstanie też stacja transformatorowa. O wyborze w tej części zdecydują cena (60%), gwarancja na roboty budowlane (20%) i panele fotowoltaiczne (20%).

Termin składania ofert mija 15 grudnia. Zamówienie ma również zostać zrealizowane do połowy grudnia 2023 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Kaliskie Linie Autobusowe i droga do elektromobilności

Komunikacja

Kaliskie Linie Autobusowe i droga do elektromobilności

Jakub Rösler 03 stycznia 2025

Kalisz blisko zakupu pierwszych autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kalisz chce mieć pierwsze elektrobusy

Komunikacja

Kalisz chce mieć pierwsze elektrobusy

Jakub Rösler 14 października 2024

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Kaliskie Linie Autobusowe i droga do elektromobilności

Komunikacja

Kaliskie Linie Autobusowe i droga do elektromobilności

Jakub Rösler 03 stycznia 2025

Kalisz blisko zakupu pierwszych autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kalisz chce mieć pierwsze elektrobusy

Komunikacja

Kalisz chce mieć pierwsze elektrobusy

Jakub Rösler 14 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij