Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jurata otrzyma nowy dworzec. PKP SA z ofertami

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-11 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jurata otrzyma nowy dworzec. PKP SA z ofertami
mat. PKP SA
PKP SA otworzyły oferty w przetargu na wyburzenie istniejącego dworca w Juracie, zaprojektowanie oraz budowę nowego obiektu. Na realizację prac przeznaczono 81 tygodni.

PKP SA prowadzą przetarg na rozbiórkę istniejącego dworca w Juracie przy linii 213 Reda – Hel wraz z rozbiórką budynku toalet. Obiekt nie prowadzi obsługi pasażerów i jest w całości wynajęty na funkcję komercyjną. Następnie w ramach inwestycji powstać ma nowy dworzec wraz z przyległą wiatą. Przewidziano budowę wiat śmietnikowej i rowerowej, a także zagospodarowanie terenu. Zamówienie jest realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj.

Powstać miałby dworzec innowacyjny, charakteryzujący się niskimi kosztami eksploatacji i niską emisją do środowiska. Obiekt będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek ma pełnić funkcje niewielkiego dworca kolejowego wraz z funkcją usługową, który największe natężenie podróżnych odbiera w okresie letnim. Program użytkowy obiektu obejmuje poczekalnię zamkniętą, ogrzewaną, maksymalnie przeszkloną od strony peronów, automatyczną toaletę, pomieszczenia techniczne, ścianę (wieżę) zegarową, pomieszczenie komercyjne z możliwością sprzedaży biletów z zapleczem sanitarnym, nieogrzewany wiatrołap, poczekalnię zewnętrzną.

W ramach zagospodarowania przestrzeni powstaną nowe ciągi piesze, co najmniej trzy miejsca postojowe (w tym jedno dla rodziny z dzieckiem, jedno dla osób niepełnosprawnych oraz jedno w formule kiss & ride) oraz dwóch miejsc przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych. Wykonany ma zostać ciągu pieszo-jezdny prowadzący od drogi publicznej do budynku dworca w formie strefy woonerf, czyli przestrzeni łączącej funkcje ulicy, deptaku, parkingu i miejsca spotkań mieszkańców, w taki sposób, by móc komfortowo i bezpiecznie dostać się do budynku dworca od strony ul. Miedzymorze.

Wczoraj (10 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Kosorcjum firm Poleko Budownictwo i Arch-Deco zaproponowało 5,820 mln zł brutto, Heli Factor – 6,172 mln zł brutto, a MERX – 6,716 mln zł brutto. Dwie pierwsze oferty mieszczą się w budżecie określonym na kwotę 6,635 mln zł brutto. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację całego zamówienia przeznaczono 81 tygodni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Otwarto nowy dworzec kolejowy w Oświęcimiu

Przestrzeń

Otwarto nowy dworzec kolejowy w Oświęcimiu

Redakcja 10 czerwca 2020

Kto przebuduje dworzec Pobiedziska? Są oferty [wizualizacje]

Przestrzeń

Kto przebuduje dworzec Pobiedziska? Są oferty [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 06 czerwca 2020

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Złotniki Kujawskie

Przestrzeń

PKP SA z ofertami na przebudowę dworca Złotniki Kujawskie

Witold Urbanowicz 07 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5