Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jeszcze w grudniu posiedzenie sądu ws. Kielc. Hybrydy poczekają?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-01 07:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jeszcze w grudniu posiedzenie sądu ws. Kielc. Hybrydy poczekają?
fot. Martyn Janduła
Jak informuje Gazeta Wyborcza Kielce, na 29 grudnia wyznaczono termin rozprawy Sądu Okręgowego w Kielcach ws. kieleckiego przetargu na przewozy autobusowe. Miasto za wszelką cenę chce wykluczyć Michalczewskiego, który złożył tańszą ofertę i powierzyć kontrakt spółce MPK.

Głośne postępowanie dotyczy dziesięcioletniej obsługi linii autobusowych w Kielcach – do 2027 r. Samorząd kielecki jest zobowiązany do szukania przewoźnika w przetargu, gdyż nie może zlecić spółce MPK Kielce świadczenia usług z wolnej ręki. Jest to bowiem spółka pracownicza, a nie podmiot wewnętrzny. W przetargu, ku zaskoczeniu wszystkich, tańszą ofertę złożył Michalczewski, a oferta MPK Kielce przekraczała budżet.

We wrześniu rozstrzygnięto przetarg – wybrano ofertę MPK, wykluczając jednocześnie Michalczewskiego. Zamawiający uznał, że przewoźnik nie spełni wymogu zorganizowania hali autobusowej na terenie miasta w ciągu pięciu miesięcy. Miały o tym świadczyć chociażby dokumenty uzyskane od Prezydenta Kielc, z których wynika jednoznacznie, że same terminy uzyskania poszczególnych administracji związanych z przystosowaniem bazy do wymogów SIWZ wykraczają poza określony w przetargu termin pięciu miesięcy.

Michalczewski skutecznie odwołał się do KIO, która uznała, że zamawiający dokonał interpretacji rozszerzającej warunków udziału w postępowaniu – niespełnienie warunku posiadania bazy może być przesłanką do nałożenia kar umownych, a nie wykluczenia z postępowania. Zamawiający może stosować wyłącznie takie wymogi udziału, jakie zapisano w SIWZ-ie. Ponadto KIO uznała pismo prezydenta Kielc za nieobiektywne, bo miasto Kielce jest jednym z udziałowców MPK.

Zarówno MPK, jak i ZTM odwołali się od decyzji KIO do sądu. Kilka dni temu okazało się, że ZTM, jak i MPK zwlekali z zapłaceniem wpisowego w wysokości 75 tys. zł, co opóźniało rozprawę. Należność została jednak uregulowana.

Kolejny problem dotyczy autobusów, którymi mają być świadczone usługi. Przewoźnikowi, który wygra przetarg, miało bowiem zostać przekazanych 25 nowych autobusów hybrydowych. Wobec przedłużających się procedur przetargowych, Kielce chciały tymczasowo przekazać autobusy w użytkowanie MPK, które do czasu wejścia nowej umowy w życie będzie świadczyć usługi. Problem polega na tym, że pojazdy zakupiono przy wsparciu unijnym, a w projekcie zapisano, że autobusy będą przekazane jako nowe wybranemu w przetargu przewoźnikowi.

Kielce zwróciły się do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która nadzoruje umowę, do „nagięcia” warunków, a Michalczewski zwrócił się z przeciwną prośbą – by tego nie robić. „Tym samym, jeżeli Beneficjent będzie dokonywał wyboru operatora w trybie innym niż wskazany we wniosku o dofinansowanie i zamierza przekazać takiemu operatorowi pojazdy zakupione w ramach projektu, to takie działanie jest możliwe, aczkolwiek koniecznym będzie wszczęcie procedury zmiany umowy o dofinansowanie” – cytuje Kielecka Platforma Komunikacyjna.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kielce. Niekończący się przetarg, a hybrydy tuż-tuż

Prawo & Finanse

Kielce. Niekończący się przetarg, a hybrydy tuż-tuż

Jakub Dybalski 07 listopada 2017

Kielce: Tańszy Michalczewski przywrócony do przetargu przez KIO

Prawo & Finanse

Kielce: Tańszy Michalczewski przywrócony do przetargu przez KIO

Witold Urbanowicz 16 października 2017

Kielce wybierają droższe MPK i wykluczają Michalczewskiego. Z powodu bazy

Prawo & Finanse

Kielce wybierają droższe MPK i wykluczają Michalczewskiego. Z powodu bazy

Witold Urbanowicz 21 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5