Szczecińska Kolej Metropolitalna powoli staje się faktem. Goleniów rozstrzygnął wreszcie, po wielu próbach, przetarg na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego. Koszt to 24,6 mln zł.
Przedmiotem przetargu jest projekt i budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo-autobusowym w Goleniowie. Zakres inwestycji zakłada m.in. budowę nowego budynku oraz przejścia pod torami.
W ramach prac przewidziano rozbiórkę istniejących obiektów – budynku dworca, budynku mieszkalnego, pawilonu gastronomicznego, kładki dla pieszych nad linią kolejową, rozbiórkę nieczynnego odcinka toru kolejowego. Następnie powstanie nowy budynek dworca kolejowo-autobusowego, który będzie miał 535 m kw. powierzchni użytkowej. We wnętrzu znajdzie się siedziba Straży Miejskiej. Jeden z budynków gospodarczych zostanie zaadaptowany na budynek garażowo-magazynowy. Na stacji przewidziano budowę przejścia pod torami, renowację dwóch peronów wraz z budową zadaszenia. Na placach w rejonie węzła przesiadkowego będzie 265 miejsc parkingowych.
Wykonaniem zadania zajmie się firma Prime Construction. Miasto uznało ofertę przedsiębiorstwa ze Szczecina za najkorzystniejszą. Prace wyceniono na 24,6 mln zł. Firma udzieli także 84 miesiące gwarancji na wykonane prace. Drugą ofertę złożyła firma FHU Multi Projekt ze Szczecina wyceniając prace na 27,1 mln zł. Miasto zapowiada, że na początku listopada zostanie podpisana umowa.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem do końca lipca 2020 roku gotowa ma być dokumentacja wraz z uzyskanymi wszelkimi zgodami i pozwoleniami. Prace budowlane przewidziano do 30 września 2021 roku.