Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jest umowa na wiadukt do Warszawy Głównej. Prace do końca roku

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-20 17:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jest umowa na wiadukt do Warszawy Głównej. Prace do końca roku
fot. Panek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsBudowa Warszawy Głównej, stan na 21 maja 2020 r.
Budowa stacji Warszawa Główna, zgodnie z aktualnym harmonogramem, potrwać ma do końca roku. Niedawno, 5 czerwca, PKP PLK podpisały kolejną umowę z Trakcją na budowę nowego wiaduktu na linii 23 łączącej Warszawę Główną z Warszawą Zachodnią.

Umowa na odbudowę stacji czołowej Warszawa Główna PKP PLK zawarły z firmą Trakcja PRKiI w marcu 2018 r. Pierwotnie stacja miała zostać oddana do eksploatacji jesienią 2019 r., ale termin ten był już kilkukrotnie wydłużany.

Na początku czerwca 2020 r. PKP PLK podpisały dodatkową umowę z Trakcją na budowę nowego wiaduktu kolejowego w km ok. 2,280 linii nr 23 wraz z niezbędną infrastrukturą. Jej wartość, jak informują PKP PLK, to 11 mln zł netto. Późny termin podpisania umowy zarządca infrastruktury wyjaśnia koniecznością uzyskania decyzji pozwolenia na budowę. – Na linii kolejowej numer 23 łączącej Warszawę Zachodnią z Warszawą Główną w miejscu obok starego wybudowany zostanie nowy wiadukt umożliwiający sprawny ruch pociągów (górą biegnie lk23, dołem lk2). Stary obiekt zostanie zdemontowany. Rozjazdy będą budowane na stacji Warszawa Zachodnia, co umożliwi sprawne połączenie z Warszawą Główną – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Prace, jak informuje zarządca infrastruktury, rozpoczną się pod koniec lipca. – W pierwszej kolejności wybudowane zostaną fundamenty. Koniec prac przewiduje się w grudniu, czyli przed rozpoczęciem zasadniczych prac na stacji Warszawa Zachodnia – informuje Jakubowski. W listopadzie ma natomiast zakończyć się budowa kładki pieszo-rowerowej po zachodniej stronie Warszawy Głównej, łączącej Ochotę, nowe perony i Wolę.

Budowa wiaduktu i kładki ma nie powodować większych utrudnień w ruchu. – Większość najważniejszych prac będzie realizowanych w nocy. Ze względu na roboty nie będzie istotnych zmian w obsłudze stacji Warszawa Zachodnia – mówi Karol Jakubowski.

Zarządca infrastruktury podtrzymuje jednocześnie ostatnio podawany termin zakończenia prac. – Planowany termin zakończenia prac i oddania stacji dla ruchu pasażerskiego przewidywany jest na koniec roku 2020 r. – zapewnia przedstawiciel PKP PLK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa Warszawy Głównej przedłużona do końca roku

Przestrzeń

Budowa Warszawy Głównej przedłużona do końca roku

Witold Urbanowicz 28 maja 2020

Budowa Warszawy Głównej do września 2020 r.

Przestrzeń

Budowa Warszawy Głównej do września 2020 r.

Witold Urbanowicz 10 lutego 2020

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Przestrzeń

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Witold Urbanowicz 11 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5