Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Jest nowelizacja PKS+. Będzie przesunięcie środków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2022
Ostatnia modyfikacja:
25-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Ministerstwo Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Jest nowelizacja PKS+. Będzie przesunięcie środków
fot. Jakub Rösler
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt zakłada możliwość przesunięcia niewykorzystanych środków na wsparcie połączeń w województwach, w których przyznana kwota z Funduszu była niższa niż wnioskowana przez samorządy. Taka sytuacja wystąpiła w czterech województwach: mazowieckim, podkarpackim, pomorskim i śląskim.

– Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej umożliwia tworzenie nowych linii komunikacyjnych i likwidację białych plam komunikacyjnych. Fundusz funkcjonuje od lipca 2019 r. i jest pierwszym narzędziem wsparcia finansowego dla jednostek samorządu terytorialnego w organizacji publicznego transportu zbiorowego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Nowe i potrzebne rozwiązania 

Środki FRPA przeznaczane są na dofinansowanie realizacji zadań własnych samorządów w zakresie zapewnienia funkcjonowania przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, z wyłączeniem komunikacji miejskiej. Dofinansowanie jest przyznawane w formie dopłaty do kwoty deficytu pojedynczej linii komunikacyjnej w przewozach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

W związku z dużym zainteresowaniem samorządów uzyskaniem dopłaty z Funduszu, w projekcie ustawy zaproponowano rozwiązania usprawniające i dostosowujące jego funkcjonowanie do bieżących potrzeb.

W niektórych regionach zabrakło funduszy

W ramach naboru na 2022 r. w części województw kwota dotacji okazała się niewystarczająca na objęcie dopłatą wszystkich przewozów o charakterze użyteczności publicznej ujętych we wnioskach organizatorów przewozów z tych województw. Zmiana zaproponowana przez MI pozwoli na przesunięcie niezaangażowanych środków do tych województw. Pozwoli to na objęcie dopłatami jeszcze większej liczby połączeń.

Dodatkowo nowelizacja ustawy przewiduje utrzymanie do końca 2023 r. zwiększonej stawki dopłaty w kwocie nie wyższej niż 3 zł do 1 wozokilometra przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Pozwoli to na zapewnienie większej stabilności funkcjonowania Funduszu i uruchamianych przez samorządy połączeń.

Już prawie 5 tysięcy linii objętych dopłatą

Ministerstwo Infrastruktury obserwuje rosnące zainteresowanie organizatorów publicznego transportu tym programem i systematyczny wzrost liczby uruchamianych nowych linii komunikacyjnych przy wsparciu Funduszu. W 2019 r. dopłatą objęto 1500 linii komunikacyjnych, a w ramach naborów wniosków na 2020 rok dopłatą objęte zostały 2834 linie komunikacyjne. W 2021 roku dopłatą z FRPA objęto już 4 081 linii komunikacyjnych, a w ramach naboru na 2022 r. dopłatą objęto 4901 linii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Otwock chce uruchomić bezpłatną komunikację i zamawia autobusy

Komunikacja

Otwock chce uruchomić bezpłatną komunikację i zamawia autobusy

Witold Urbanowicz 13 października 2022

Kalisz: Radni przegłosowali bezpłatną komunikację dla mieszkańców

Prawo & Finanse

Bezpłatna komunikacja to populizm

Prawo & Finanse

Bezpłatna komunikacja to populizm

Paweł Rydzyński 29 maja 2022

Zobacz również:

Przewoźnicy: PKS+ wymaga zmian

Komunikacja

Przewoźnicy: PKS+ wymaga zmian

Jakub Rösler 01 czerwca 2022

Rośnie zainteresowanie PKS+

Prawo & Finanse

Rośnie zainteresowanie PKS+

Jakub Rösler 02 listopada 2021

PKS+ się rozwija

Komunikacja

PKS+ się rozwija

Jakub Rösler 20 września 2021

Pozostałe z wątku:

Otwock chce uruchomić bezpłatną komunikację i zamawia autobusy

Komunikacja

Otwock chce uruchomić bezpłatną komunikację i zamawia autobusy

Witold Urbanowicz 13 października 2022

Kalisz: Radni przegłosowali bezpłatną komunikację dla mieszkańców

Prawo & Finanse

Bezpłatna komunikacja to populizm

Prawo & Finanse

Bezpłatna komunikacja to populizm

Paweł Rydzyński 29 maja 2022

Zobacz również:

Przewoźnicy: PKS+ wymaga zmian

Komunikacja

Przewoźnicy: PKS+ wymaga zmian

Jakub Rösler 01 czerwca 2022

Rośnie zainteresowanie PKS+

Prawo & Finanse

Rośnie zainteresowanie PKS+

Jakub Rösler 02 listopada 2021

PKS+ się rozwija

Komunikacja

PKS+ się rozwija

Jakub Rösler 20 września 2021

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5