Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze ma w planach kolejne zakupy autobusów elektrycznych. Jeszcze w tym roku wybrano dostawcę ośmiu autobusów elektrycznych. Teraz przewoźnik poszukuje kolejnych trzech pojazdów w dwóch wariantach.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze rozpisał przetarg na zakup i dostawę łącznie trzech autobusów elektrycznych. W kręgu zainteresowania przewoźnika znalazły się dwa autobusy mini oraz jeden autobus midi. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, dwuosiowe i napędzane silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in).
Autobusy w wersji mini mają mieć długość od 6 do 7 metrów. Pojemność pojazdów określono na 22 miejsca. Wewnątrz powinno się znaleźć co najmniej 10 miejsc siedzących, a przynajmniej 6 z nich ma być dostępnych z niskiej podłogi. Ma być zapewnione również jedno miejsce na wózek inwalidzki lub wózek dziecięcy. Wersja midi będzie dłuższa. Autobusy mają mieć długość w przedziale od 9,5 do 10,9 metra. Pomieszczą także więcej pasażerów, bo 70. Wewnątrz ma się znaleźć 25 miejsc siedzących, z czego 4 powinny być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Również w tej wersji zapewnione ma zostać jedno miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy.
W krótszej wersji wejście do pojazdu zapewnią wyłącznie jedne podwójne drzwi. W wersji dłuższej pozostawiono dowolność producentowi i możliwe jest zastosowanie systemu 2-2-2- lub 2-2-0. Wewnątrz pojazdu nie zabraknie systemu klimatyzacji i ogrzewania, informacji pasażerskiej. Zastosowany zostanie system odzyskiwania energii z hamowania.
Zamawiający zastrzegł, że autobusy mini oraz midi mają być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd prędkości co najmniej 50 km/h przy maksymalnej liczbie pasażerów w czasie max 25 sekund. Moc silnika określono na 120 kW w krótkiej wersji, zaś w dłuższej na 160 kW. Zużycie energii określono na maksymalnie 0,7 kWh na kilometr dla krótkich autobusów, zaś dla długich na 1 kWh. Łączna pojemność energetyczna magazynu energii nie będzie mogła być mniejsza w wersji mini niż 150 kWh oraz w wersji midi mniejsza niż 280 kWh, co powinno wystarczyć na przejazd dystansu 200 km. Baterie mają umożliwiać ładowanie za pomocą wyłącznie złącza plug-in z zewnętrznej stacji ładowania o mocy minimum 120 kW.
Składanie ofert w obu częściach przetargu wyznaczono do 6 października. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena. Zamawiający oceni także aspekty techniczne (15 proc.) oraz środowiskowe (10 proc.). Oceniany będzie także parametr związany z zapewnieniem bezpieczeństwa dostaw (15 proc.). Termin realizacji przedmiotu zamówienia ustalono do 15 czerwca 2026 roku. Zakup ma być finansowany w ramach KPO.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.