Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek

Dalej Wstecz
Autor:

Jerzy Łużniak

Data publikacji:
2021-04-02 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Prezydent Jeleniej Góry

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
fb prezydenta Jeleniej Góry
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Jelenia Góra: Rowerowe single tracki zrujnowane przez leśników w czasie wycinek
Trasy rowerowe MTB Pasmo Rowerowe Olbrzymy na terenie Jeleniej Góry, Piechowic i Podgórzyna są jednym z największych magnesów dla rowerzystów przyjeżdżających w Karkonosze. Chcąc otworzyć je w nowym sezonie od 10 kwietnia br. dokonano przeglądu „przejezdności” wszystkich odcinków tras po zimie, żeby w najbliższych dniach (przed otwarciem) usunąć ewentualne przeszkody i ubytki w trasach. Rzeczywistość okazała się koszmarna.

Trasy, szczególnie w obszarze gmin Piechowice i Podgórzyn – powiedzieli kontrolujący – są na pewnych odcinkach nie tyle uszkodzone, ile zrujnowane. Po prostu… ich nie ma. W okresie zimy nadleśnictwo dokonało przy pomocy ciężkich maszyn wycinki drzew w tej skali, że teren wygląda jak po bitwie. Co gorsze, maszyny leśników dosłownie rozjechały odcinki tras, żłobiąc w nich rowy o głębokości prawie metra. Tego nie można naprawić, to trzeba po prostu zbudować na nowo.

Problemy są dwa – techniczny, bo potrzebny jest wykonawca, materiały i czas na rekonstrukcję, a po drugie – formalno-prawny. Budowa single tracków została wykonana z użyciem środków unijnych i poszczególne gminy muszą zapewnić tzw. trwałość projektu. „Po ludzku” oznacza to, że te trasy powinny w niezmienionej postaci przetrwać zakładany w projekcie okres. Oznacza to, że może się okazać, że gminy będą musiały zwrócić koszty budowy tras, pokrywane z środków zewnętrznych, skoro nie zagwarantowały utrzymania tras we właściwej formie.

Jelenia Góra w fazie przygotowań do realizacji tej inwestycji zadeklarowała, iż obejmie swoim zarządem sprawy administracji i utrzymania tras. Piechowice i Podgórzyn się na to nie zgodziły, więc każda z gmin ma obowiązek wyłonienia własnego operatora tras rowerowych. Jelenia Góra pełni funkcję lidera przedsięwzięcia, niemniej obowiązek zwrócenia się do nadleśnictw o naprawę szkody ciąży w tej sytuacji na Podgórzynie i Piechowicach.

W dniu 31 marca br., po próbie przejazdu single trackami jeleniogórskich rowerzystów prezydent Jeleniej Góry wystąpił do obu gmin, by zwrócić im uwagę na konieczność natychmiastowej interwencji. Może się bowiem okazać, że udane – i sfinansowane sporymi nakładami – wysiłki promocyjne, które sprawiły, że single tracki w Karkonoszach przyciągnęły tysiące rowerzystów nie będą w tym sezonie (a przynajmniej w jego dużej części) dostępne.

Jednocześnie Jelenia Góra wystąpiła do Nadleśnictw Śnieżka i Szklarska Poręba z wnioskiem o podjęcie rozmów z wykonawcami prac leśnych o przywrócenie tras do właściwego stanu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
CPK: Bardzo drogie oferty na studium dla KDP Łódź – Wrocław

Przestrzeń

CPK: Bardzo drogie oferty na studium dla KDP Łódź – Wrocław

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2021

Woda z dróg krajowych nawodni lasy

Prawo & Finanse

Woda z dróg krajowych nawodni lasy

Elżbieta Pałys 10 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5