Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne MEGA i MIDI

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne MEGA i MIDI
fot. MZK Jelenia GóraAutobus elektryczny klasy MAXI we flocie MZK Jelenia Góra
MZK w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. Czas na składanie ofert wyznaczono do 17 marca. Konkurs został podzielony na dwie części, a nowe autobusy będą już kolejnymi w taborze MZK.

Przedmiotem zamówienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze jest dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. Każdy z nich ma posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także systemy zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej oraz monitoringu.

Autobusy klasy MEGA

Przedmiotem pierwszej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych, niskopodłogowych, trzyosiowych autobusów miejskich typu MEGA, jednej marki i typu, napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 34 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC. Autobusy mają mieć od 18 do 18,75 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 390 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 300 km.

Autobusy klasy MIDI

Przedmiotem drugiej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych, niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów miejskich typu MIDI napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 77 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC. Autobusy mają mieć od 8,5 do 9,9 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2, 2-2-0 lub 1-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 55, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 280 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 280 km.

Warunki udziału, ocena ofert i zobowiązana umowy

Aby wziąć udział w przetargu potencjalny wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, wykonał należycie zamówienie/a polegające na dostawie łącznie co najmniej 2 sztuk autobusów miejskich fabrycznie nowych, jednej marki, niskopodłogowych z napędem elektrycznym.

Złożone w postępowaniu oferty będą oceniane pod kątem ceny (60%), jakości w kontekście oceny technicznej (15%), zapewnienia bezpieczeństwa dostaw (15%), aspektów środowiskowych (10%).

Termin realizacji umowy ustalono na najpóźniej 20 stycznia 2026 roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MAN i Solaris z nowymi umowami

Komunikacja

MAN i Solaris z nowymi umowami

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Komunikacja

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Białystok z dużym zamówieniem na autobusy spalinowe

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Paulina Piziorska 26 lutego 2025

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 05 marca 2025

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Komunikacja

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Paulina Piziorska 24 lutego 2025

Zobacz również:

MAN i Solaris z nowymi umowami

Komunikacja

MAN i Solaris z nowymi umowami

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Komunikacja

Solaris wygrywa przetarg PKM w Gdyni

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Białystok z dużym zamówieniem na autobusy spalinowe

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Komunikacja

Gliwice: Kolejny sukces Solarisa

Paulina Piziorska 26 lutego 2025

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupuje następnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 05 marca 2025

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Komunikacja

85 elektryków (nieautonomicznych) dla Warszawy

Paulina Piziorska 24 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
x