Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra częściowo wybiera MAN-a, częściowo Volvo, a częściowo unieważnia

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-12 10:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jelenia Góra częściowo wybiera MAN-a, częściowo Volvo, a częściowo unieważnia
fot. Raf24~commonswiki, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedi
MZK w Jeleniej Górze otworzył oferty w przetargu na dostawy 20 nowych autobusów różnego typu, w tym trzech hybryd. Na dostawcę autobusów spalinowych klasy maxi wybrano MAN-a, a hybryd – Volvo. Część przetargu obejmująca pojazdy spalinowe klasy mega została unieważniona.

MZK w Jeleniej Górze rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 nowych autobusów. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy odrębne zadania. Pierwsze zakłada dostawę 15 sztuk nowych autobusów klasy maxi z silnikiem spalinowym. Ich długość określono na 11–12,2 m. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2 oraz wejście na wysokości maksymalnej 320 mm. Pojazdy mają pomieścić min. 94 podróżnych, w tym maks. 28 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Autobusy powinny być wyposażone w silnik o mocy min. 200 kW. Wyposażenie obejmuje biletomat, monitoring, system liczenia pasażerów, klimatyzację, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Jedynym startującym w tej części był MAN, który zaoferował pojazdy Man Lion’s City A37 za 16,8 mln zł brutto. To właśnie tego producenta formalnie wskazano jako zwycięzcę przetargu. Pierwsza partia, obejmująca pięć pojazdów, ma zostać dostarczona w terminie 210 dni od zawarcia umowy, a druga partia, obejmująca pozostałe 10 wozów, w terminie 270 dni od zawarcia umowy.

Druga część zamówienia obejmuje dostawę dwóch sztuk nowych autobusów klasy mega z silnikiem spalinowym z realizacją w ciągu ośmiu miesięcy. Długość pojazdów określono na 18–18,750 m. W tej części nie wpłynęła żadna oferta i zadanie unieważniono.

Ostatnia cześć zakłada dostawy trzech autobusy klasy maxi z napędem hybrydowym. Ich długość określono na 11–12,2 m. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2 oraz wejście na wysokości maksymalnej 320 mm. Pojazdy mają pomieścić min. 85 podróżnych, w tym maks. 27 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Autobusy powinny być wyposażone w silnik spalinowy o mocy min. 150 kW oraz jeden bądź dwa silniki elektryczne o mocy min. 120 kW dla pojedynczego silnika i min. 150 kW dla podwójnego silnika. Akumulacja energii elektrycznej w autobusie ma pochodzić z rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub urządzeniach o zdolnościach porównywalnych do powyższych lub lepszych, będących wynikiem postępu technicznego. Pojemność magazynu energii oraz zespół napędowy winna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, w szczególności podczas ruszania autobusu (np. z przystanku lub ze świateł). Wyposażenie obejmuje biletomat, monitoring, system liczenia pasażerów, klimatyzację, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

O zamówienie rywalizowali Volvo z autobusem B4SC i MAN z pojazdem Lions City Hybrid. Ostatecznie zamawiający wybrał droższą ofertę Volvo, opiewającą na kwotę 5,3 mln zł brutto. Na realizację tej części przeznaczono siedem miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jelenia Góra z częściowymi ofertami na 20 autobusów

Komunikacja

Jelenia Góra z częściowymi ofertami na 20 autobusów

Witold Urbanowicz 16 listopada 2017

Jelenia Góra kupuje 20 autobusów

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje 20 autobusów

Witold Urbanowicz 25 września 2017

Skromne zakupy taboru w Jeleniej Górze

Komunikacja

Skromne zakupy taboru w Jeleniej Górze

Jakub Dybalski 18 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS