PKP SA otworzyły oferty w ponowionym próbę przebudowy dworca Hel na końcu linii nr 213. Jeśli zamawiający zwiększy budżet i wybierze wykonawcę, roboty potrwają ponad rok. Podróżni będą korzystali z tymczasowego obiektu.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca Hel. To stacja końcowa dla pociągów pasażerskich linii nr 213 na Półwyspie Helskim. Obiekt, powstały w 1922 r., zbudowany jest w technologii muru pruskiego. Dworzec wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków.
Prace będą miały kompleksowy charakter i zakładają także dobudowanie pomieszczeń w południowym skrzydle wraz z wiatą, nawiązującą charakterem i gabarytami do historycznej formy. Zadaszenie będzie pełnić funkcję zewnętrznej poczekalni, szczególnie przydatnej w sezonie. Więcej o remoncie piszemy
tutaj.
Dzisiaj (16 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało jedynie konsorcjum firm Sobin i Kamaro, które wyceniło prace na 9,407 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 5,499 mln zł. Teraz PKP SA muszą się zastanowić, czy zwiększyć środki.
Niedawno
otwarto oferty w przetargu na dworzec Kuźnica (Hel). Tam również wpłynęła oferta od tego samego konsorcjum i również przewyższa ona skromny budżet zamawiającego. Trwa także
przetarg na dworzec w Jastarni.