Zakład Komunikacji Publicznej w Suchym Lesie otworzył oferty w przetargu na dostawę czterech autobusów miejskich klasy maxi. Wpłynęła jedna oferta od firmy Solaris. Podpisanie umowy wydaje się formalnością.
Przedmiotem zamówienia Zakładu Komunikacji Publicznej w Suchym Lesie są cztery autobusy miejskie klasy MAXI, czyli o długości 12 metrów. Muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane w 2017 r. Każdy powinien pomieścić co najmniej 90 pasażerów z czego 28 na miejscach siedzących, z których co najmniej 6 powinno być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Co ciekawe zamawiający wymaga tylko dwojga drzwi w układzie 2-2-0. Więcej o wymaganiach pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (17 marca) minął termin składania ofert. Propozycję złożyła jedynie firma Solaris, która jest gotowa dostarczyć autobus Urbino 12 za kwotę 4 132 800 zł. to dokładnie o 200 zł mniej niż wynosi budżet zamawiającego (jego wysokość wynikała jednak z pierwotnego ogłoszenia o zamówieniu). Podpisanie umowy, o ile producent spełnił wszelkie wymagania formalne, wydaje się w tej sytuacji formalnością.
Solaris zaproponował pojazd z silnikiem o mocy 204 kW. W autobusie będzie 12 miejsc dostępnych z poziomu podłogi, czyli dwukrotnie więcej niż wymagał zamawiający. Ponadto, zgodnie z ofertą, kolumna kierownicza będzie umożliwiała regulację wysokości i nachylenia koła kierownicy wraz z pulpitem kierowcy. Producent zaoferował także szybę czołową ze szkła wielowarstwowego, klejonego, bezpiecznego, podzieloną na trzy części i składającą się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu, zderzak przedni trzyczęściowy, zawieszenie osi przedniej zależne (belka sztywna), 6-biegową skrzynię biegów z dodatkowym biegiem wstecznym, poszycie boczne wykonane w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania, a także wyposażenie komory silnika w automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru, z możliwością awaryjnego, manualnego uruchomienia systemu przyciskiem umieszczonym na pulpicie kierowcy. W każdym pojeździe będzie też osiem okien uchylnych w przestrzeni pasażerskiej.
Producent jest gotowy udzielić 36 miesięcy gwarancji na cały autobus (wymagane były 24 miesiące), 144 miesięcy na perforację nadwozia i trwałość konstrukcji nośnej (warunkiem było 120 miesięcy), a także 84 miesięcy na zewnętrzne powłoki lakiernicze (wymóg 60 miesięcy). Ponadto Solaris zaoferował 24% rabatu na dostarczane części zamienne (wymagano 15% rabatu).