Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Brno idzie śladami Ostrawy. Karta płatnicza zamiast biletu

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-06-18 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Brno idzie śladami Ostrawy. Karta płatnicza zamiast biletu
fot. MJ
Brno będzie kolejnym czeskim miastem, w którym do podróży środkami transportu publicznego wystarczą zbliżeniowe karty płatnicze oraz sygnał dźwiękowy przy wchodzeniu na pokład i wysiadaniu z niego.

Podobna metoda płatności będzie działać w większości pociągów i autobusów w kraju południowomorawskim. Firma transportowa miasta Brna (DPMB) zainwestowała w system 65 milionów koron, z czego około jedna trzecia zostanie pokryta z dotacji. We wszystkich tramwajach, trolejbusach i autobusach pojawiają się nowe urządzenia, które umożliwią bezdotykowy zakup biletu.

- Będzie można tego dokonać zarówno kartą płatniczą, jak i podobnymi środkami płatniczymi, takimi jak telefon komórkowy lub zegarek wyposażony w odpowiednią aplikację płatniczą - wyznał Petr Kratochvil z urzędu miasta Brna.

System będzie działał w taki sam sposób, jak działający już od kilku lat w Ostrawie. Po wejściu na pokład pasażerowie muszą przyłożyć kartę i poczekać na dźwięk, który automatycznie uruchomi bilet godzinowy za 25 czeskich koron. Z biletów jednorazowych w Brnie korzysta regularnie 25 proc. pasażerów, którzy wydają na nie 350 mln czeskich koron rocznie.

- EOC to kompleksowy system, w ramach którego Kraj Południowomorawski od dawna współpracuje z miastem Brno. Wszystkie bilety elektroniczne, jednorazowe lub abonamentowe, regionalne lub w Brnie, będą skoncentrowane w jednym centrum rozliczeniowym transportu KORDIS, skąd będą dystrybuowane wśród przewoźników - wyjaśnił Roman Hanak, zastępca gubernatora kraju południowomorawskiego ds. transportu.

- Ludzie będą mogli kupić elektroniczny bilet subskrypcyjny na każdą podróż po całym kraju południowomorawskim. Naszym celem jest, aby pasażerowie mogli korzystać z karty bankowej w transporcie publicznym i nie musieli zajmować się papierowymi biletami. Jednak zdecydowanie nie chcemy im przeszkadzać. Zawsze można zapłacić za podróż gotówką, ponieważ ludzie byli tak do tej pory przyzwyczajeni - dodał Hanak.

Brno posiada jedenaście linii dziennych tramwajowych o długości 124,4 km. Poza tym podróżni mają do dyspozycji również trzynaście linii trolejbusowych o długości 97,7 km. Nocą działa jedna trasa tramwajowa i trolejbusowa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5