Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jaworzno rezygnuje z tramwajów, stawia na elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Kuś

Data publikacji:
2016-04-21 13:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jaworzno rezygnuje z tramwajów, stawia na elektrobusy
fot. Beemwej, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Władze Jaworzna podjęły decyzję o rezygnacji z projektu budowy linii tramwajowych. Inwestycja byłaby zbyt kosztowna i wiązałaby się z dużą ingerencją w zabudowę miasta – tłumaczy prezydent Jaworza Paweł Silbert.

Koncepcja budowy dwóch linii w tym mieście pojawiła się kilka lat temu. Projekt tramwajowy według szacunkowych wyliczeń miał kosztować 325 mln zł, możliwe dofinansowanie ze środków zewnętrznych to 75 proc. Władze Jaworzna zleciły wykonanie koncepcji przebiegu linii i analizy wykonalności takiej inwestycji. Po przedstawieniu wyników uznano, że budowa sieci tramwajowej w Jaworznie jest nieopłacalna.

– Przeanalizowaliśmy zarys koncepcji przebiegu linii tramwajowych w mieście. To opracowanie pokazuje, że z powodu specyfiki zabudowy miasta wprowadzenie do niej infrastruktury szynowej najprawdopodobniej będzie powodem znacznych utrudnień i źródłem potencjalnych konfliktów związanych z głęboką ingerencją w istniejącą zabudowę mieszkaniową i drogową – powiedział prezydent Jaworzna Paweł Silbert.

Na przeszkodzie w realizacji inwestycji jest też trudna sytuacja budżetowa tego miasta. - Kumulacja wydatków w ostatnich latach budżetu unijnego nie sprzyja podejmowaniu bardzo rozległych i ryzykownych przedsięwzięć. Dlatego postanowiłem, że na etapie koncepcji zamykam projekt budowy jaworznickiego tramwaju – dodał Silbert.

Prezydent Jaworzna nie zamyka jednak całkowicie możliwości budowy linii tramwajowej w przyszłości. Zabezpieczone rezerwy terenu w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego powinny zostać utrzymane.

 Jak wskazuje Silbert, priorytetem w nowej perspektywie UE będzie zakup taboru elektrycznego dla PKM o czym pisaliśmy TUTAJ.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie się sprawdza. Piesi górą

Przestrzeń

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie się sprawdza. Piesi górą

Jakub Dybalski 21 kwietnia 2016

Lotnisko Londyn-Luton stawia na kolej

Komunikacja

Lotnisko Londyn-Luton stawia na kolej

Łukasz Pastor 22 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5