WKD prowadzi konsultacje ws. założeń drugiej edycji konkursu na wykonanie projektu wizualizacji i identyfikacji stacji i przystanków WKD. Wybrana w przygotowywanym konkursie praca stanie się podstawą dla modernizacji obiektów WKD. Spółka uzyskała na ten cel środki z programu szwajcarskiego.
WKD zamierza przeprowadzić modernizację obiektów małej infrastruktury przystankowej. Projekt obejmuje instalację na wszystkich 45 obiektach peronowych nowych elementów wyposażenia. Koncepcja modernizacji przystanków zostanie wybrana w konkursie. Jego celem będzie wyłonienie nowego, unikalnego dla WKD wzoru elementów infrastruktury przystankowej.
Zanim zostanie ogłoszony ponowny konkurs, spółka przeprowadzi konsultacje. Wszyscy zainteresowani mogą do 7 maja br. wysłać wypełniony formularz. Przewoźnik pyta m.in. o założenia dot. rozwiązań technicznych, gabarytów, materiały, kształty i figury przewodnie. Wypełniający mogą się opowiedzieć też za nowoczesnymi bądź tradycyjnymi rozwiązaniami, a także wyrazić swoje zdanie ws. przyjęcia jednolitych kolorystyki i stylu (uniwersalność).
Zgodnie ze wstępnymi założeniami konkursu WKD wprowadziła wymóg przygotowania projektów dla czterech przystanków: Warszawa Aleje Jerozolimskie, Michałowice, Pruszków WKD, Podkowa Leśna Główna. Decydują o tym indywidualny charakter istniejącej infrastruktury, typowy dla części obiektów (sposób usytuowania peronów, wielkość potoków pasażerskich, nadzór konserwatorski). Pod uwagę przy wyborze zwycięskiej pracy branych będzie szereg kryteriów: koncepcja wizualna (40%), cena oferty konkursowej (30%), uwarunkowania konstrukcyjno-technologiczne (10%), rozwiązania architektoniczne (10%), sposób powiązania elementów wyposażenia peronów z najbliższym otoczeniem (7%), wiedza i doświadczenie (3%).
Realizacja projektu modernizacji przystanków będzie możliwa dzięki nowemu kursowi franka szwajcarskiego, oszczędnościach na dotychczas realizowanych zadaniach oraz niewydanych środkach na inne zaplanowane przedsięwzięcia. WKD podpisała w czerwcu 2012 r. umowę ze Szwajcarią na
dofinansowanie projektu modernizacyjnego infrastruktury. Zakładał on początkowo zakup sześciu nowych pociągów oraz instalację na wszystkich przystankach elektronicznych tablic systemu informacji pasażerskiej oraz monitoringu. 24 marca br. spółka podpisała aneks ws. zmiany harmonogramu i zakresu przedsięwzięcia, rozszerzając go właśnie o modernizację obiektów małej infrastruktury przystankowej, kompleksową naprawę toru nr 2 na szlaku Warszawa Śródmieście – Komorów i
budowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na ośmiu przejazdach zlokalizowanych na odcinku od Komorowa do Grodziska Mazowieckiego. Ponadto w ramach aneksu rozszerzono zakres jednego z wcześniej przewidzianych projektów. Liczba planowanych do zainstalowania elektronicznych tablic systemu informacji pasażerskiej zostanie niemal dwukrotnie zwiększona – do 101.