Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jakie elektrobusy kupują MZA?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jakie elektrobusy kupują MZA?
fot. XDominik113x, lic. CC BY-SA 4.0
Miejskie Zakłady Autobusowe z Warszawy kupują 80 nowych elektrobusów. Przewoźnik chce nabyć autobusy 12- oraz 18-metrowe, z bateriami o dużej pojemności. Pojazdy mają być zdolne do pokonywania co najmniej 300 kilometrów na jednym ładowaniu.

Miejskie Zakłady Autobusowe z Warszawy ogłosiły kilka dni temu ogromne postępowanie dotyczące dostawy 80 nowych autobusów elektrycznych. Przewoźnik kupuje 30 autobusów o długości 12 metrów oraz 50 pojazdów przegubowych.

70 pasażerów, z czego 24 na siedząco

Autobusy 12-metrowe mają mieścić 70 pasażerów, z czego minimum 24 na miejscach siedzących. W pojazdach znajdzie się także po jednym miejscu dla wózków inwalidzkich oraz dziecięcych. Układ drzwi to 2-2-2. Autobusy w pełni niskopodłogowe, bez stopni pośrednich wewnątrz. Podłoga autobusów umiejscowiona na wysokości 34 centymetrów. Długość autobusów ma mieścić się w przedziale 11,8-12,2 a szerokość 2,5-2,55 metra.

Napęd autobusu w postaci silnika centralnego a maksymalna moc netto silnika bądź zespołu silników nie mniej niż 160 kW. Baterie trakcyjne litowo-jonowe, o minimalnej użytkowej pojemności trakcyjnej 420 kWh, które na jednym ładowaniu pozwolą przejechać co najmniej 300 kilometrów. Ładowanie baterii będzie następowało poprzez złącze plug-in z mocą co najmniej 120 kW.

110 osób na pokładzie

Przegubowce mają zabierać na pokład co najmniej 110 pasażerów, z czego minimum 38 na miejscach siedzących. Także w tych pojazdach przewidziano po jednym miejscu dla wózków dziecięcych oraz inwalidzkich. Układ drzwi to 2-2-2-2. Autobusy w pełni niskopodłogowe, bez stopni pośrednich wewnątrz. Podłoga autobusów umiejscowiona na wysokości 34 centymetrów. Szerokość pojazdów w przedziale 1,5-2,55 metra a długość pomiędzy 17,5-18,2 metra.

Napęd autobusu w postaci silnika centralnego a maksymalna moc netto silnika bądź zespołu silników nie mniej niż 240 kW. Baterie trakcyjne litowo-jonowe, o minimalnej użytkowej pojemności trakcyjnej 6000 kWh, które na jednym ładowaniu pozwolą przejechać co najmniej 300 kilometrów. Ładowanie baterii będzie następowało poprzez złącze plug-in z mocą co najmniej 120 kW.

Oba typy autobusów będą klimatyzowane, ogrzewane i monitorowane a także przygotowane do montażu kasowników biletowych. Pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz panele fotowoltaiczne na dachu pojazdów, których montaż jest dodatkowo punktowany na etapie oceny ofert.

Doświadczenie i czas dostawy

Dostawy pojazdów mają zostać zrealizowane do 30 stycznia 2026 roku - autobusy 12-metrowe oraz do 27 lutego 2026 roku - pojazdy przegubowe.

W postępowaniu, w części dotyczącej dostawy pojazdów 12-metrowych, mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali dostawę lub dostawy miejskich autobusów elektrycznych o ich łącznej wartości na poziomie minimum 70 mln złotych netto. W przypadku części dotyczącej autobusów przegubowych wymaganie jest identyczne i różni się jedynie wartością, jaką miały realizowane umowy - w tym przypadku musi ona wynosić co najmniej 100 mln złotych netto.

O wyborze najlepszej oferty w obu częściach przetargów zdecydują cena oferty - 70%, ekologia - 19% (składają się na nią zasięg autobusów w okresie 10 lat lub do przejechania 700 tysięcy kilometrów, trwałość baterii trakcyjnej w okresie od jedenastego do piętnastego roku użytkowania, panele fotowoltaiczne oraz komfort termiczny), liczba roboczogodzin w okresie 10 lat - 7% oraz parametry techniczne - liczba miejsc pasażerskich, podatność do napraw powypadkowych, wykonanie antykorozyjne nadwozia - 4%.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Decyzją KIO Irizar nie dostarczy Warszawie nowych autobusów!

Komunikacja

Irizar dostarczy 80 autobusów elektrycznych dla MZA

Komunikacja

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Prawo & Finanse

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Redakcja/inf. pras. 07 października 2024

MZA kupują 80 elektrobusów

Komunikacja

MZA kupują 80 elektrobusów

Jakub Rösler 06 września 2024

Zobacz również:

Decyzją KIO Irizar nie dostarczy Warszawie nowych autobusów!

Komunikacja

Irizar dostarczy 80 autobusów elektrycznych dla MZA

Komunikacja

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Prawo & Finanse

MZA z dofinansowaniem do zakupu elektrycznych Solarisów

Redakcja/inf. pras. 07 października 2024

MZA kupują 80 elektrobusów

Komunikacja

MZA kupują 80 elektrobusów

Jakub Rösler 06 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij