Górnośląski przewoźnik, największy operator autobusowy w ramach KZK GOP, opublikował specyfikację techniczną 20 autobusów, jakie chce kupić w ramach ogłoszonego w zeszłym tygodniu przetargu. Chodzi o 15 autobusów przegubowych i 5 autobusów zwykłych.
O
ogłoszeniu przetargu już pisaliśmy. Chodzi o kolejne 20 autobusów miejskich, całkowicie niskopodłogowych, w dwóch wersjach. Choć taki łączony przetarg jest podobny do rozstrzygniętego niedawno w Warszawie (60 przegubowców i 20 autobusów 12–metrowych), to w przeciwieństwie do stołecznego zamówienia PKM nie przewiduje osobnych ofert. Przeciwnie – chce, żeby wszystkie autobusy pochodziły od jednego producenta.
W przypadku autobusów przegubowych, chodzi o 18–metrowe pojazdy o maksymalnej wadze 28 ton. Mają pomieścić 140 pasażerów, z czego jedną czwartą na miejscach siedzących. Muszą być wyposażone w czworo drzwi w układzie 2–2–2–2, przy drugich drzwiach powinno się znaleźć miejsce na wózek dziecięcy i na wózek inwalidzki, a przy trzecich na dodatkowy wózek inwalidzki. Autobusy 12–metrowe muszą mieścić 86 pasażerów z czego minimum jedną czwartą na miejscach siedzących i mieć drzwi w układzie 2–2–2. W autobusach musi się znaleźć miejsce dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego.
Zamawiający będzie przy ocenie ofert brał pod uwagę dwa kryteria. Cena będzie stanowiła 70 proc. oceny. Pozostałe 30 proc. punktów będzie można uzyskać za kryteria techniczne.
Więcej informacji na temat kryteriów technicznych znajdziesz w Monitorze.