Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jaki dworzec Warszawa Gdańska? Wciąż wielka niewiadoma

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Jaki dworzec Warszawa Gdańska? Wciąż wielka niewiadoma
mat. PKP SAWstępna, luźna koncepcja dworca
Mimo że miał być już dostępny projekt nowego dworca Warszawa Gdańska, kolejarze wciąż niewiele są w stanie przekazać, jak się ten obiekt, który przejmie ruch dalekobieżny z linii średnicowej, zmieni. – Jesteśmy obecnie na etapie uzyskiwania decyzji administracyjnych dla realizacji pierwszego etapu inwestycji obejmującej pierwszy budynek biurowy oraz infrastrukturę obsługi pasażerskiej –mówi Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.

Warszawa Gdańska jest jedną z lokalizacji wskazanych do realizacji projektu deweloperskiego przy udziale podmiotów zewnętrznych. Pod koniec 2014 r. PKP SA na partnera dla dworca wybrały firmę Ghelamco. Zgodnie z zapowiedziami z I kwartału tego roku w II połowie 2016 r. miał zostać przedstawiony projekt nowego dworca.

Na razie jednak przedstawiciele PKP SA nie są w stanie powiedzieć nic więcej jak się zmieni obsługa podróżnych na Warszawie Gdańskiej. – Jesteśmy obecnie na etapie uzyskiwania decyzji administracyjnych dla realizacji pierwszego etapu inwestycji obejmującej pierwszy budynek biurowy oraz infrastrukturę obsługi pasażerskiej, która ma obsługiwać zarówno ruch aglomeracyjny, jak również cały ruch dalekobieżny w trakcie remontu linii średnicowej – informuje Aleksandra Grzelak. Obecny dworzec zostanie zastąpiony 14-kondygnacyjnym biurowcem o powierzchni 26 tys. m kw.

Bez odpowiedzi pozostają pytania o to, czy projekt jest gotowy, jak będzie wyglądać nowy dworzec, jaki jest pomysł na poprawę przepustowości dojść na perony (tunel z jednym wyjściem na perony może okazać się wąskim gardłem po przejęciu ruchu dalekobieżnego z trzech dworców: Zachodniego, Centralnego oraz Wschodniego) oraz kiedy stary dworzec zostanie zamknięty. Więcej nie mówi też Ghelamco, które odsyła w tej sprawie do PKP SA.

Na razie wiadomo, że kolejarze i inwestor mają więcej czasu na przygotowania. Jak podała Gazeta Stołeczna, remont linii średnicowej, który pierwotnie miał ruszyć w 2018 r., przesunie się aż o dwa lata. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP PLK modernizacja jest planowana teraz na lata 2020-2024. Teraz trwa przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.

Wiadomo też, że nie powstanie budząca sprzeciwy betonowa platforma, która miała przykryć tory i perony na Dworcu Gdańskim. Taką informację, jak podaje Stołeczna, mieli otrzymać radni z dzielnicowej komisji infrastruktury.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5