Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Jak się sprawują krakowskie elektryki na mrozie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-01-18 09:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak się sprawują krakowskie elektryki na mrozie
fot. MPK Kraków
Ostatnie mroźne dni nie wpłynęły na pogorszenie funkcjonowania krakowskich elektryków. – Autobusy elektryczne wykonają pracę przewozową zgodnie z naszymi oczekiwaniami – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK w Krakowie. Jak wyjaśnia, komory z bateriami mają automatycznie regulowaną temperaturę.

Ostatnio nośnym tematem stają się autobusy elektryczne. Wśród komentarzy pojawiają się obawy o funkcjonowanie pojazdów w okresach zimowych, gdy temperatura znacznie spada – tak jak w początkowych dniach stycznia, gdy termometry pokazywały poniżej dziesięciu stopni. Wątpliwości rozwiewają jednak przewoźnicy, którzy eksploatują takie pojazdy, co prawda w niewielkiej liczbie. – Nie odnotowaliśmy problemów z autobusami elektrycznymi w czasie spadków temperatur. Autobusy wykonywały około 150 km dziennie i ich przebieg nie różni się to od innych dni w miesiącu. Autobusy elektryczne wykonają pracę przewozową zgodnie z naszymi oczekiwaniami – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków.

Przewoźnik przypomina, że producenci przewidzieli rozwiązania, które chronią komory, w których znajdują się baterie, przed wpływem niskich temperatur. – Baterie w komorze mają utrzymywaną optymalną temperaturę, regulowaną automatycznie przez pokładowe urządzenia kontrolne w taki sposób, aby wydajność akumulatorów była możliwie największa w każdych warunkach atmosferycznych – zauważa Gancarczyk.

Kraków kupił w sumie pięć elektrycznych Solarisów. Krok ten był jednak poprzedzony testami różnych rozwiązań. – Testy autobusów pozwoliły na ocenę m.in. parametrów jezdnych, ergonomii oraz pracy serwisu zewnętrznego. Zebrane doświadczenie zostało wykorzystane m.in. przy przygotowywaniu specyfikacji technicznej na zakup autobusów elektrycznych, które do Krakowa dostarczy firma Solaris Bus&Coach SA – mówi Marek Gancarczyk.

Teraz przewoźnik testuje autobusy chińskiego producenta BYD, który ma chrapkę na polski rynek. – Na pewno po ich zakończeniu będziemy podsumowywać i oceniać eksploatację tych pojazdów – mówi rzecznik MPK Kraków.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5