Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Jacobs Engineering opracuje projekt trasy lekkiej kolei w Cork

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-18 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jacobs Engineering opracuje projekt trasy lekkiej kolei w Cork
fot. Jacobs Engineering
Firma Jacobs Engineering przeanalizuje i opracuje wstępny projekt trasy lekkiej kolei w aglomeracji Cork. Transport Infrastructure Ireland (TII) i National Transport Authority (NTA) przeznaczą na inwestycję miliard euro.

25 przystanków rozmieszczonych na odcinku siedemnastu kilometrów linii połączy węzły Ballincollig na zachodnich przedmieściach oraz Mahon Point na wschodzie miasta. Lekka kolei obsłuży w ren sposób Cork Science & Innovation Park, Cork Institute of Technology, Cork University Hospital, University College Cork, ścisłe centrum, stację Kent Iarnrod Eireann oraz Docklands.

Czas przejazdu na trasie oszacowano na 47 minut. Linię obsłuży w sumie flota 27 pojazdów, które będą jeździć w pięciominutowym cyklu. Liczbę podróżnych spodziewa się na poziomie 46 mln rocznie.

Drugie co do wielkości miasto w Irlandii zlikwidowało linie tramwajowe pod koniec września 1931 roku. Pojazdy na szynach, obsługujące trzy trasy (Blackpool – Douglas, Summerhill – Sunday's Well i Tivoli – Blackrock) wyparły wówczas autobusy i samochody.

Projekt reaktywacji tego środka komunikacji, pod postacią już lekkiej kolei, został uwzględniony w Strategii Transportu Obszaru Metropolitalnego Cork, zatwierdzonej na początku bieżącego roku. – Lekka kolei sprawdziła się w wielu miastach, w tym w Dublinie – podkreślił Michael Noland, prezes TII. – Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do współpracy z NTA i wszystkimi zainteresowanymi stronami w realizacji tego projektu – dodał Noland.

Strategia Transportu Obszaru Metropolitalnego Cork zakłada również inwestycje w podmiejską sieć kolejową. Planowana jest przebudowa stacji Kent Iarnrod Eireann oraz oraz budowa nowych przystanów w Tivoli Docks, Dunkettle, Water Rock, Ballynoe i Carrigtwohill West na linii Cork – Midleton-Cobh oraz w Blackpool-Kilbarry, Monard i Blarney-Stoneview na trasie Mallow – Cork.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Potrzebna koncepcja programowa trasy rowerowej VeloSkawa

Przestrzeń

Potrzebna koncepcja programowa trasy rowerowej VeloSkawa

Magdalena Romanowska 18 sierpnia 2020

Helsinki przygotowują się do budowy nowej linii lekkiej kolei

Komunikacja

Helsinki przygotowują się do budowy nowej linii lekkiej kolei

Roman Czubiński 14 czerwca 2020

Lekki S-Bahn na torach tramwajowych

Komunikacja

Lekki S-Bahn na torach tramwajowych

Kasper Fiszer 22 grudnia 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5