Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jacek Sutryk: Więcej aut Wrocław nie wytrzyma

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-08-23 14:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jacek Sutryk: Więcej aut Wrocław nie wytrzyma
fot. Андрэй Дзмітрыеў, lic. CC BY-SA 3.0
– Wciąż nie możemy powiedzieć, że transport publiczny we Wrocławiu jest niezwykle przyjazny i można się do niego przesiadać. Ale musimy zacząć to zmieniać, bo inaczej się zakorkujemy na amen – mówił w rozmowie z Radiem Wrocław prezydent tego miasta Jacek Sutryk. Był pytany głównie o buspasy, które stolica Dolnego Śląska ostatnio wytycza chętnie.

– Jestem rowerzystą, pieszym, jeżdżę na motorze i komunikacją miejską, ale większość podróży po Wrocławiu wciąż odbywam samochodem – mówił w piątek prezydent Sutryk w rozmowie w Radiu Wrocław (całość można przesłuchać tutaj), pytany o to, czy wytyczanie buspasów nie jest po prostu walką z kierowcami. – Do Wrocławia każdego dnia wjeżdża 240 tys. aut. Miasto ma historycznie ukształtowany układ ulic, których specjalnie nie da się przebudować. A my wciąż jesteśmy miłośnikami aut, których pojawia się coraz więcej. Szedłem do wyborów z jasnym hasłem – priorytetem jest komunikacja publiczna i poprawienie jej parametrów. Więc od czegoś trzeba zacząć. Jeśli ma być szybka i bezkolizyjna, niezbędne są buspasy – tłumaczył.

Prezydent Wrocławia tłumaczył, że buspasy są tylko elementem zmian. Wymienił inwestycje tramwajowe realizowane w mieście. M.in. zakończenie budowy trasy wzdłuż ul. Hubskiej, start budowy trasy wzdłuż ul. Popowickiej, czy umowy na tramwaj na Nowy Dwór.

– Wciąż jeszcze jest dużo do zrobienia, wciąż nie możemy powiedzieć, że transport publiczny we Wrocławiu jest niezwykle przyjazny i można się do niego przesiadać. Ale musimy zacząć to zmieniać, bo inaczej się zakorkujemy na amen. To nie jest wypowiadanie komukolwiek wojny, ale myślenie o przyszłości tego miasta – przekonywał.

– Na kilometrowym odcinku buspasa na ul. Grabiszyńskiej jest dziesięć linii autobusowych i tramwajowych. Tam co dwie minuty jedzie jakiś środek komunikacji a wszystkie razem codziennie przewożą 40 tys. pasażerów. Buspas na ul. Krakowskiej zapewnia przejazd 20 tys. pasażerów dziennie a na Podwalu – 15 tys. Warto to porównać do tego jak jeździmy autami. Jeden pasażer, czasem dwóch… Chciałbym, żebyśmy wszędzie mogli jeździć autami, ale układ komunikacyjny tego nie wytrzyma - ocenił.

Sutryk zaznaczył, że codziennie z komunikacji publicznej korzysta we Wrocławiu pół miliona osób i chce, żeby z roku na rok było ich więcej. Dodał jednak, że mimo wszystko nie będzie się to odbywać kosztem przestrzeni dla aut.

– Dziś mamy we Wrocławiu 25 km buspasów. Te które wyznaczaliśmy niedawno, to ostatnie, które powstały przez przekształcenie pasa jezdni. Kolejne, w tym planowany niedługo buspas wzdłuż ul. Krzywoustego, nie będą wyznaczane kosztem przestrzeni dla aut, ale będzie to nowa, odseparowana infrastruktura. Taka jak budowana trasa autobusowo–tramwajowa na Nowy Dwór – zapewnił.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Wszystkie umowy na TAT na Nowy Dwór podpisane

Komunikacja

Wrocław. Wszystkie umowy na TAT na Nowy Dwór podpisane

Jakub Dybalski 08 sierpnia 2019

We Wrocławiu będą regularne tramwaje wodne? Powstanie studium wykonalności

Przestrzeń

We Wrocławiu będą regularne tramwaje wodne? Powstanie studium wykonalności

Janusz Krzeszowski / www.wroclaw.pl 23 lipca 2019

Wrocław będzie odchodzić od wakacyjnych rozkładów tramwajów

Komunikacja

Wrocław będzie odchodzić od wakacyjnych rozkładów tramwajów

Witold Urbanowicz 02 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5