Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jacek Majchrowski: Kraków jest miastem ambitnym

Dalej Wstecz
Autor:

Jacek Majchrowski

Data publikacji:
2014-07-04 10:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jacek Majchrowski: Kraków jest miastem ambitnym
Jacek Majchrowskifot. YM Kraków
Problematyce rozwoju, inwestycjom i zmianom cywilizacyjnym w polskich miastach poświęcony jest Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 5 listopada w Krakowie. - Kraków nadal będzie stawiać na inwestycje komunikacyjne – budowę nowych tras drogowych i ulic, ale przede wszystkim transport zbiorowy, z tramwajem w roli głównej - przekonuje gospodarz kongresu, prezydent małopolskiego miasta Jacek Majchrowski.

"Kraków przez ostatnie lata zmienił się nie do poznania. Do wyobraźni przemawiają nowe obiekty kulturalne, sportowe i rekreacyjne. Brzegi Wisły spina urokliwa kładka dla pieszych i rowerzystów, a mieszkańcy kolejnych osiedli mają ułatwioną komunikację dzięki budowie kolejnych tras szybkiego tramwaju. Z uwagi na rozmach inwestycyjny, nie bez racji Kraków określany jest często mianem miasta ambitnego.

Od kilkunastu lat nasze miasto jest wielkim placem budowy – powstają nowe drogi, trasy tramwajowe, mosty i wiadukty. Mocno inwestujemy w infrastrukturę rowerową. Wychodzimy bowiem z założenia, że bez wydajnego układu komunikacyjnego nie ma szans na prawidłowy rozwój, podobnie jak bez wydolnego układu krwionośnego sprawnie nie będzie działał żaden organizm.

Staramy się, aby potencjał Krakowa był coraz lepiej wykorzystywany. Nasze działania w sferze turystyki, kultury i gospodarki są więc ze sobą ściśle zespolone. Centrum Edukacyjno-Sportowe Com - Com Zone dla dzieci i młodzieży w Nowej Hucie czy unikalny w skali Europy szlak archeologiczny w podziemiach Rynku to inwestycje zrealizowane zgodnie z regułą zrównoważonego rozwoju.

Konsekwentnie inwestujemy w modernizację placówek oświatowych i miejskich szpitali, w ochronę środowiska i porządkowanie przestrzeni publicznej, ale też w tak spektakularne przedsięwzięcia jak Centrum Kongresowe, czy Kraków Arena w Chyżynach.

W ciągu minionej dekady nauczyliśmy się też efektywnie korzystać z funduszy europejskich. Przy ich wsparciu zrealizowanych zostało blisko 200 projektów o łącznej wartości ponad 4,5 mld zł. Te środki pomogły m.in. w realizacji strategicznych przedsięwzięć z zakresu transportu, wsparły przebudowę ważnych ciągów komunikacyjnych, zakup nowoczesnych tramwajów, autobusów, modernizację składowiska odpadów i oczyszczalni ścieków, rozbudowę nowoczesnej sieci wodno-kanalizacyjnej i ciepłowniczej.

Pewne jest, że jeszcze przez wiele lat nasze miasto pozostanie wielkim placem budowy. Po rozwiązaniu tak fundamentalnych spraw jak dostęp do wody i kanalizacji, budowę nowoczesnego i ekologicznego systemu gospodarki odpadami, czy rozpoczęciu porządkowania przestrzeni publicznej, dzięki czemu nasze miasto odzyskuje dawny blask, przed nami kolejne wyzwania. Jest wśród nich choćby poprawa jakości powietrza, a co za tym idzie jeszcze większy niż w ostatnich latach rozwój sieci ciepłowniczej.

Kraków nadal będzie stawiać na inwestycje komunikacyjne – budowę nowych tras drogowych i ulic, ale przede wszystkim transport zbiorowy, z tramwajem w roli głównej. Już obecnie przygotowujemy kilka ważnych dla mieszkańców projektów, jak choćby linię tramwajową do Górki Narodowej, czy linię Północną do Mistrzejowic.

Przed nami kluczowy dla potencjału gospodarczego Krakowa projekt pod nazwą Nowa Huta Przyszłości. We wschodnich obszarach tej dzielnicy zakłada się budowę nowej dzielnicy biznesowo-mieszkaniowej.

Wśród ważnych i ambitnych projektów na kolejne lata jest też budowa metra w Krakowie. Zdaniem wielu specjalistów, nasze miasto w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie się rozwijać na tyle intensywnie, że konieczna będzie realizacja alternatywnego dla tramwaju, czy autobusu środka komunikacji miejskiej. Dlatego w nowym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Krakowa wytyczone zostały trzy trasy metra. Pierwsza z linii – pomiędzy Nową Hutą, a Bronowicami – jest ściśle powiązania z projektem Nowa Huta Przyszłości. Dlatego realizacja tego przedsięwzięcia powinna rozpocząć się jako pierwsza. Ostateczną odpowiedź na temat tego projekt, jego opłacalności, kwestii technicznych, wpływu na środowisko czy montażu finansowego poznamy po sporządzeniu studium wykonalności, które chcemy przygotować przy wsparciu środków unijnych.

Problematyce rozwoju, inwestycjom i zmianom cywilizacyjnym w polskich miastach poświęcony będzie Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się jesienią w Krakowie. Nie przypadkiem na miejsce tego ważnego wydarzenia, które zgromadzi ekspertów, samorządowców i polityków wybrano właśnie nasze miasto. Bo wiadomo, Kraków to miasto ambitne…"

Jacek Majchrowski
Prezydent Miasta Krakowa

II Kongres Infrastruktury Polskiej
odbędzie się 5 listopada br. w Krakowie. Więcej informacji wkrótce na stronie TOR Konferencje. Organizatorem jest stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5