Île-de-France, region aglomeracji paryskiej, podpisał z producentem Iveco olbrzymie umowy ramowe na dostawy do 4 tys. niskoemisyjnych autobusów i autokarów. Dostawy są rozłożone na lata do 2032 roku. Nowe pojazdy pozwolą na stworzenie w stu procentach niskoemisyjnej floty.
Region Île-de-France, skupiający 8 departamentów, w tym przede wszystkim takie miasta jak Paryż, który jest stolicą regionu, Neuilly-sur-Seine, Wersal czy Saint Denis, podpisał z Iveco trzy umowy ramowe, które obejmują dostawy konkretnego modelu autobusu. Pierwsza dotyczy 12-metrowych elektrycznych pojazdów GX 337 ELEC Electric, kolejna zaś 2- i 18-metrowego Urbanway Compressed Natural Gas zasilanych biogazem oraz trzecia część – dotycząca 12-metrowych Crossway Compressed Natural Gas, czyli pojazdów międzymiastowych zasilanych biogazem. Île-de-France będzie mogło zamówić łącznie do 4 tys. nowych pojazdów.
Iveco ma odgrywać kluczową rolę w jednym z największych na świecie planów odnowy floty autobusów i autokarów, dostarczając najnowocześniejsze pojazdy z napędem alternatywnym. Oprócz znaczących korzyści dla środowiska, autobusy te zostaną wyposażone w nowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, które zwiększą bezpieczeństwo i komfort kierowców, pasażerów i mieszkańców.
– Dzięki temu nowemu zamówieniu 4000 pojazdów kontynuujemy rewolucję transportową, którą zainicjowałem w 2016 roku. Jesteśmy o krok od zrealizowania tego ogromnego projektu, dzięki któremu Île-de-France stanie się pierwszym francuskim regionem, który przestawi wszystkie swoje autobusy i autokary na energię odnawialną. Pojazdy Iveco zapewnią neutralność węglową, wydajność i komfort pasażerów – przekazał Valérie Pécresse, prezes Île-de-France Mobilités.
Pierwsza dostawa, obejmująca pojazdy 154 GX, 337 ELEC i 415 Urbanway CNG zasilanych biogazem (12 i 18 metrów), ma rozpocząć się w 2026 roku. Dołączą one do pojazdów już eksploatowanych i dostarczanych na linie Île-de-France. Realizację umowy zaplanowano do 2032 roku. Z oświadczenia nie wynika na razie, ile autobusów z każdej kategorii zostanie zakupionych, a Iveco nie ujawniło jeszcze szczegółów technicznych pojazdów dla Île-de-France.
Od 2016 roku Île-de-France Mobilités wdraża największy na świecie plan odnowy autobusów i autokarów, obejmujący 10 500 pojazdów. Celem tego projektu jest osiągnięcie w 100% ekologicznej floty do 2030 roku. Według Iveco, GX 337 ELEC, najlepiej sprzedający się miejski model elektryczny we Francji od 2020 roku, a także Urbanway CNG i Crossway CNG mają wpisywać się w założenia programu. Pojazdy mają mieć możliwość tankowania biogazem produkowanym z odpadów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.