Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Inspiro wznowiło kursowanie w metrze

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-03-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Inspiro wznowiło kursowanie w metrze
Witold Urbanowicz
Jak poinformowało nas Metro Warszawskie, pociągi Inspiro wznowiły dziś (22 marca) kursowanie na linii metra. Pasażerów wozi skład nr 52 – ten sam, który w listopadzie 2013 r. spowodował tyle problemów. – Kolejne będą wpuszczane na linię po niezbędnych testach – mówi Krzysztof  Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Od dzisiaj pasażerów wozi skład nr 52, gotowy do ruchu jest też pociąg nr 54. – Ruch pociągów Inspiro został wznowiony o godz. 10.21. Nastąpiło to w marcu – tak jak planowaliśmy i zapowiadaliśmy – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra. Jak dodaje wkrótce zostaną włączone do ruchu pozostałe składy. Przyczyną było odkręcenie się ślizgu odbieraka prądu. Producent już to poprawił i po niezbędnych testach składy mogły wyjechać na linię.

Warszawa zamówiła 35 składów nowej generacji Inspiro, produkowanych przez Siemensa i Newag. Pierwsze z nich zaczęły wozić pasażerów 6 października 2013 r. Jednak po poważnej awarii, do której doszło 17 listopada, kiedy to w jadącym składzie doszło do zwarcia i w efekcie pojawienia się dymu i płomieni, wszystkie zostały wycofane z ruchu. W sumie całość zdarzenia, od zgłoszenia maszynisty i zatrzymania się pociągu w tunelu do momentu zakończenia ewakuacji na stacji Politechnika, trwała nieco ponad osiem minut.

Od momentu zatrzymania pociągu na stacji do momentu wyprowadzenia ostatnich pasażerów minęły ok. 3 minuty i 12 sekund (od momentu zarządzenia ewakuacji przez maszynistę – ok. 3 min. 40 sekund). Odbyło się to szybciej, niż przewidują to dla tej stacji normy i założenia. Kilka osób zostało przewiezionych do szpitala, ale zostały zwolnione, jedna osoba dostała ataku astmy. Jeszcze przed przyjazdem służb pasażerowie zostali sprawnie ewakuowani, a płomienie ugaszone. Przez kilka godzin ruch w metrze był znacznie utrudniony.

Komisja złożyła raport 14 lutego. Jak poinformował jej przewodniczący, dr inż. Radosław Żołnierzak, członek zarządu Metra Warszawskiego ds. eksploatacji, przyczyną zdarzenia było odkręcenie się ślizgu odbieraka prądu (zawiniło mocowanie). W wyniku tego doszło do zwarcia i łuku elektrycznego. To doprowadziło do wysokiej temperatury pod pudłem wagonu i błysków. Wysoka temperatura spowodowała zajęcie się gumowej poduszki powietrznej zawieszenia drugiego stopnia, co skutkowało pojawieniem się intensywnego dymu, który z uwagi na włączoną wentylację pociągu dostał się do wewnątrz składu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5