Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Inowrocław kupuje osiem elektryków i osiem hybryd

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-11 12:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Inowrocław kupuje osiem elektryków i osiem hybryd
fot. MPK Inowrocław
Przedmiotem przetargu jest dostawa ośmiu autobusów z napędem elektrycznym oraz ośmiu autobusów z napędem hybrydowym wraz z systemem ładowania na terenie zajezdni autobusowej. Pojazdy hybrydowe mają się zjawić w 2018 r., a elektryczne najpóźniej w I kwartale 2019 r.

Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Autobusy elektryczne o długości 11,5-12,2 m mają pomieścić min. 70 podróżnych, w tym co najmniej 22 na miejscach siedzących, z czego minimum sześć ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazdy mają być wyposażone w trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, kasowniki, monitoring, tablice informacyjne, klimatyzacja, system nagłośnienia, porty USB. Jeżeli chodzi o układ napędowy, wymagane są silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, system odzyskiwania energii oraz baterie o pojemności co najmniej 75 kWh, pozwalające przejechać w cyklu miejskim minimum 35 km na jednym cyklu ładowania. Ponadto wymagane jest układ z możliwością szybkiego ładowania tj. umożliwiający maksymalne naładowanie zasobnika energii w czasie nie większym niż jedna minuta dla każdej 10 kWh pojemności baterii.

W zakres zamówienia wchodzą dostawa i montaż ładowarek na terenie zajezdni autobusowej – założono jedną ładowarkę do każdego autobusu (łącznie 8 szt.) o mocy niewiększej niż 20 kWh na każdy pojazd, przy czym dopuszcza się dostawę ładowarki zintegrowanej na kilka autobusów (nie więcej niż na cztery autobusy), umożliwiającej jednoczesne ładowanie kilku pojazdów. Zamówienie w tej części ma zostać zrealizowane do końca lutego 2019 r.

Autobusy hybrydowe o długości 11,8-12,15 m mają pomieścić co najmniej 80 podróżnych, w tym min. 28 na miejscach siedzących, z czego min. sześć ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Również wymagane są trzy pary drzwi w układzie 3-3-3, kasowniki, monitoring, tablice informacyjne, klimatyzacja, system nagłośnienia, porty USB. W zakresie układu napędowego pojazdy mają być wyposażone w silnik spalinowy o mocy min. 170 kW, a także silnik elektryczny o minimalnej mocy ciągłej 70 kW i mocy maksymalnej 130 kW. Wymagane są akumulatory litowo-jonowe i układ z możliwością szybkiego ładowania (umożliwiający maksymalne naładowanie zasobnika energii w czasie do siedmiu minut). Zasięg ciągły pracy wyłącznie silnika elektrycznego bez konieczności doładowywania akumulatorów ma wynosić min. 6 km.

W zakres zamówienia wchodzi dostawa i montaż ładowarek na terenie zajezdni autobusowej – założono jedną ładowarkę do każdego autobusu (łącznie 8 szt.) o mocy nie większej niż 12 kWh na każdy pojazd, przy czym możliwe jest zaoferowanie ładowarki zintegrowanej na kilka autobusów (nie więcej niż na 4 autobusy), umożliwiającej jednoczesne ładowanie kilku pojazdów. Zamówienie w tej części ma zostać wykonane do końca października 2018 r.

Termin składania ofert mija 15 stycznia 2018 r. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w okresie ostatnich trzech lat wykonały odpowiednio co najmniej dwie dostawy autobusów komunikacji miejskiej o napędzie elektrycznym i co najmniej dwie dostawy autobusów komunikacji miejskiej o napędzie hybrydowym. O wyborze zdecydują cena (60%), parametry techniczne układu napędowego (25%) i nadwozia (15%). Jeżeli chodzi o elektryki, w kryterium układu napędowego pod uwagę brane będą pojemność baterii oraz maksymalna moc jednostki napędowej elektrycznej. W przypadku nadwozia punktowane będą liczba miejsc pasażerskich, materiał wykorzystany w poszyciu wraz z dachem i jego odporność na korozję, a także sposób wykonania szkieletu nadwozia (premiowana będzie konstrukcja wykonana w oparciu o skręcanie elementów częściowych). Dla hybryd przyjęto inne podkryteria – zamiast liczby miejsc pod uwagę brane będą osie pojazdów (punkty można otrzymać za oś przednią i tylną tego samego producenta). W przypadku parametrów technicznych układu napędowego ocenie podlegać będą: producent układu napędowego (maksymalną liczbę punktów można otrzymać za zaoferowanie silnika spalinowego i elektrycznego tego samego producenta, co autobus) oraz maksymalna moc jednostki napędowej elektrycznej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Inowrocław chce wymienić tabor na w pełni ekologiczny

Komunikacja

Inowrocław chce wymienić tabor na w pełni ekologiczny

Martyn Janduła 27 kwietnia 2016

Połowa inowrocławskich autobusów zasilana alternatywnie

Komunikacja

Połowa inowrocławskich autobusów zasilana alternatywnie

Witold Urbanowicz 16 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS