Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Innotrans. Trolejbus bateryjny – najlepszym rodzajem elektrobusu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na berlińskich targach – z edycji na edycję – rośnie część autobusowa, skupiająca przede wszystkim autobusy elektrycznie oraz – to nowość – autobusy wodorowe. W jednej z hal firma Cegelec zaprezentowała natomiast trolejbus, umieszczając na nim przewrotne hasło „Trolejbus – najlepszy elektrobus świata”.

Firma Cegelec, produkująca osprzęt elektryczny do tramwajów, trolejbusów czy pociągów metra, powraca po latach na targi Innotrans. Praskie przedsiębiorstwo – jeden z sukcesorów ČKD Trakce – wyposażyło setki pojazdów w Czechach i innych krajach. Na targach w Berlinie firma prezentuje nową generację osprzętu pod nazwą Cegelec Alva (w tym przetwornice statyczne i klimatyzację). W swoich produktach producent stosuje węglik krzemu zamiast tradycyjnych tranzystorów IGBT, co przekłada się na mniejszą masę, hałas, większą wydajność i zmniejszenie zużycia energii.

W nowy osprzęt wyposażony jest też prezentowany na stoisku trolejbus SOR TNS 12. Ten pojazd zjechał z linii produkcyjnej 15 września i jest drugim z serii trolejbusem przeznaczonym dla Igławy. Cegelec reklamuje go przewrotnym hasłem: „Trolejbus – najlepszy elektrobus świata”.

– Trolejbus jest nadal ekonomicznie i ekologicznie najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o elektromobilność, do tego ma również pewne korzyści z punktu widzenia urbanistyki. Skupiamy się nie tylko na przedstawianiu naszych produktów, ale promocji transportu trolejbusowego jako całości. Na targach od dawna prezentowane są różne autobusy elektryczne – chcemy pokazać światu to, co najlepsze w postaci trolejbusu bateryjnego – mówi Libor Hinčica, dyrektor sprzedaży Cegelec. Nie jest to jednak jedyny trolejbus bateryjny – swój pojazd prezentuje też Škoda Transportation na bazie nadwozia tureckiej firmy Temsa.

Jak przekonuje przedstawiciel firmy Cegelec, trolejbus to elektrobus bez kompromisów. Dzięki zastosowaniu odpowiednich proporcji między siecią trakcyjną oraz pojemnością baterii możliwe jest zastąpienie w pełni klasycznych autobusów – bez przestojów niezbędnych na ładowanie pojazdu i bez względu na warunki atmosferyczne czy geograficzne. Do tego trolejbusy, jeżeli chodzi o koszt ich zakupu, są o 10-20% tańsze od elektrobusów. Kolejne zalety to większa wydajność w związku z mniejszą stratą energii, wpływ na wizerunek miasta (i jego wyróżnienie), większa żywotność (pojazd, po wyczerpaniu żywotności baterii, może być dalej eksploatowany pod siecią jako zwykły trolejbus). Poza tym mniejsze baterie oznaczają więcej miejsca dla pasażerów oraz mniejsze koszty dla środowiska. Ogólnie rzecz ujmując, ogólne koszty cyklu życia trolejbusu, biorąc pod uwagę także infrastrukturę, są znacząco niższe niż w przypadku elektrobusów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5