Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Indie mają swój Plan Rozwoju Elektromobilności na 5,6 tys. autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-08-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Indie mają swój Plan Rozwoju Elektromobilności na 5,6 tys. autobusów
fot. Ramesh NG, lic. CC A-SA 2.0 Generic
Nie tylko Polska próbuje rozruszać branżę elektromobilnościową. Za tę gałąź przemysłu wzięły się też Indie i to na dużo większą skalę. Program FAME–II jest szacowany na 1,4 mld dol., jego elementem są dopłaty dla miast na zakup autobusów elektrycznych. Właśnie zamknięto listę 64 podmiotów miejskich i regionalnych, które skorzystają z dofinansowania.

Rząd indyjski poinformował, że zamknął listę 64 miejskich i stanowych przedsiębiorstw transportu publicznego na dofinansowanie 5595 autobusów elektrycznych różnych długości. Pierwotnie do programu zgłosiło się 86 podmiotów z zapotrzebowaniem na prawie 15 tys. pojazdów, ale część odpadła, bo w ramach programu również beneficjenci muszą spełnić konkretne wymagania.

Program FAME-II (Faster Adoption and Manufactoring Electric Vehicles) jest następcą trwającego przez kilka ostatnich lata FAME-I. Poprzednik dotyczył zachęty do kupowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Obecny program, rozpisany na lata 2019–22, skupia się na pojazdach elektrycznych. Suma 1,4 mld dol. ma zostać przeznaczona na rozbudowę infrastruktury do ładowania, zachęty do korzystania z aut elektrycznych, rozwój rynku małych pojazdów na prąd (trój- i dwukołowych) oraz dopłaty do zakupu elektrobusów.

Część elektrobusowa jest szacowana na ok. 360 mln dol. Miasta mogą zyskać współfinansowanie pod warunkiem, że zamówią minimum 300 (miasta powyżej 4 mln mieszkańców), minimum 100 (miasta powyżej miliona mieszkańców) lub minimum 50 pojazdów. O dofinansowanie mogą się ubiegać również stany. Pozostałe wymogi to zamawianie autobusów wyłącznie u rodzimych producentów z fabrykami w Indiach (pojazdy muszą zostać dostarczone w ciągu 18 miesięcy) i zobowiązanie, że przejadą minimum 500 tys. km. Beneficjenci otrzymają 20 proc. sumy w momencie podpisania umowy z dostawcą, kolejne 40 proc. w momencie dostawy i ostatnie 40 proc. w ciągu 6 miesięcy od poprawnego zakończenia dostaw.

Na liście są przede wszystkim autobusy miejskie (5095). Poza nimi wśród wniosków znalazło się 400 autobusów międzymiastowych, oraz zamówienie od zarządcy metra w Dehli, na 100 małych elektrobusów mających rozwiązywać problem „ostatniej mili”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mendoza. Kolejne chińskie elektrobusy w Ameryce Południowej

Prawo & Finanse

Mendoza. Kolejne chińskie elektrobusy w Ameryce Południowej

Jakub Dybalski 02 sierpnia 2019

Miechów kupuje dwa elektrobusy. Jednak od Solarisa

Prawo & Finanse

Miechów kupuje dwa elektrobusy. Jednak od Solarisa

Jakub Dybalski 02 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5