Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ile osób jeździ autobusami MPK na trasie Barczewo – Olsztyn?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Ile osób jeździ autobusami MPK na trasie Barczewo – Olsztyn?
fot. MJ
Od czerwca tego roku funkcjonują dwie linie autobusowe, które na nowo – po wielu latach – połączyły Olsztyn i Barczewo. Do tej pory mieszkańcy obu gmin byli skazani na prywatne busiki, które nie zawsze spełniały oczekiwania podróżnych. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie właśnie przeprowadził badania, jakim zainteresowaniem cieszą się połączenia do Barczewa.

Po zmianach taryfowych w Olsztynie, gdy miasto zniosło tzw. „drugą strefę biletową”, coraz więcej gmin zaczyna współpracować ze stolicą regionu w celu stworzenia połączeń pozamiejskich. Do grona tych gmin w czerwcu tego roku dołączyło Barczewo, które przywróciło prawie po dekadzie normalnie funkcjonującą komunikację miejską. Miasteczko oddalone jest o ok. 20 kilometrów od Olsztyna.

Mieszkańcy gminy mają do dyspozycji blisko 20 kursów dziennie w postaci dwóch linii. Pierwsza z nich o numerze 114 kursuje na najkrótszej trasie: Barczewo – Wrócikowo – Łęgajny – Kaplityny – Wójtowo – Olsztyn. Druga linia – o numerze 124 – połączy Barczewo – Wrócikowo – Łęgajny – Nikielkowo – Indykpol – Olsztyn.

Wiadomo już, jakim zainteresowaniem cieszy się jedno z dostępnych połączeń, gdyż w listopadzie ZDZiT przeprowadził badania napełnienia z wykorzystaniem bramek zliczających na linii nr 124. – Podczas siedmiu kursów realizowanych w ciągu dnia roboczo-szkolnego do autobusów wsiada 225 osób w stronę Barczewa i 202 osoby w stronę Dworca Głównego w Olsztynie. Daje to odpowiednio nieco ponad 32 osoby jadące w stronę Barczewa i niecałe 29 osób jadące w stronę Dworca Głównego na kurs – podaje Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT-u.

W sobotę notuje się nieco mniejsze zainteresowanie autobusami. Pasażerowie mają do dyspozycji trzy kursy, a w badaniach, które przekazuje ZDZiT okazuje się, że w stronę Barczewa wsiadło 69 osób, czyli po 23 osoby na kurs, natomiast w stronę Dworca Głównego w sumie 80 osób, czyli po niecałe 27 osób na kurs.

– Pasażerowie jadący w stronę Barczewa swoją podróż rozpoczynają przede wszystkim na
trzech pierwszych przystankach. W późniejszej części trasy dosiadanie się pasażerów jest znikome – informuje Koronowski. Wyjątek stanowi jednak miejscowość Łęgajny, gdzie obserwuje się pewien wzrost liczby pasażerów. – Świadczy to tylko, że autobusy wykorzystywane są do podróżowania także po gminie Barczewo, a nie tylko na trasie Olsztyn – Barczewo – dodaje rzecznik.

Większe ilości pasażerów kończą podróż na granicy gmin Olsztyn i Barczewo (przystanki Zalbki i Nikielkowo), w miejscowości Łęgajny oraz w samym Barczewie, gdzie wysiada najwięcej pasażerów. W drugą stronę sytuacja wygląda analogicznie: największe grupy pasażerów wsiadają w Barczewie, następnie w Łęgajnach oraz na granicy gmin, czyli na przystankach Nikielkowo i Zalbki. Z kolei zakończenie podróży odbywa się na czterech ostatnich przystankach, z tym że zdecydowana większość podróżujących wysiada na przystankach „Limanowskiego” oraz „Dworzec Główny”.

Naturalnie pojawia się pytanie o przyszłość linii oraz ewentualne uwzględnienie wyników danych i skorygowanie np. liczby przystanków lub kursów. – Na tę chwilę mogę tylko powiedzieć, że trwają rozmowy. Utrzymanie linii leży po stronie gminy Barczewo, a ZDZiT jest gotowy rozważyć każdą propozycję – podkreśla Koronowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Prawo & Finanse

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Przemysław Farsewicz 11 marca 2025

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Komunikacja

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2025

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Komunikacja

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Jakub Rösler 21 listopada 2024

Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40

Komunikacja

Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40

Przemysław Farsewicz 15 listopada 2024

Zobacz również:

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Prawo & Finanse

Pomimo rekordowych wyników Olsztyn tnie komunikację

Przemysław Farsewicz 11 marca 2025

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Komunikacja

Olsztyn unieważnia przetarg na pierwsze elektryki

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2025

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Komunikacja

Jeden chętny na dostawę hybryd do Olsztyna

Jakub Rösler 21 listopada 2024

Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40

Komunikacja

Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40

Przemysław Farsewicz 15 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij