Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

III linia metra w Warszawie? Minister Kwieciński studzi zapał

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-09-17 11:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

III linia metra w Warszawie? Minister Kwieciński studzi zapał
fot. WU
Warszawa jest na etapie prac koncepcyjnych związanych z III linią metra, której pierwszy odcinek ma połączyć Stadion z Gocławiem. – W budżecie warszawskim rezerwujemy środki na wkład własny i mamy nadzieję, że duże inwestycje infrastrukturalne dalej będą mogły liczyć na wsparcie z Unii Europejskiej – mówił Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. Oczekiwania studzi jednak Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju, który wskazuje, że propozycje Komisji Europejskiej na nową perspektywę unijną są znacznie skromniejsze.

Jaki pisaliśmy, Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie studium technicznego III linii metra. Zgodnie z zapowiedziami jej pierwszy odcinek łączyć będzie stacje Stadion Narodowy i Gocław – czyli w korytarzu planowanym od lat. Termin składania ofert minął w lipcu, a o zamówienie ubiega się pięciu projektantów. Spółka nie rozstrzygnęła jeszcze postępowania.

O III linię metra był pytany w czasie otwarcia nowych stacji metra na Targówku Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – Kończymy II linią metra, mamy rozpisane terminy. Równocześnie planujemy III linię metra – jesteśmy na etapie koncepcyjnym. To niesłychanie istotne, by pokazać jak ta III linia miałaby przebiegać. W budżecie warszawskim rezerwujemy środki na wkład własny i mamy nadzieję, że duże inwestycje infrastrukturalne dalej będą mogły liczyć na wsparcie z Unii Europejskiej – odpowiedział Trzaskowski. Jak wskazał, taka inwestycja to ogromny koszt.

Mniej optymistycznie nastawiony był obecny na otwarciu Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju. – Jeżeli chodzi o przyszła perspektywę, to sytuacja nie jest taka pozytywna. O ile wsparcie dla metra w tej i poprzedniej perspektywie finansowej było mniej więcej na tym samym poziomie, to w kolejnej perspektywie finansowej – po 2020 r. – propozycja Komisji Europejskiej jest bardzo niekorzystna – wskazywał Kwieciński.

Jak dodawał, proponowane środki w ramach funduszu spójności, z którego finansowane są duże przedsięwzięcia infrastrukturalne w transporcie, ochronie środowiskowe czy energetyce, są znacznie skromniejsze niż w obecnej perspektywie. – Zgodnie z propozycją z zeszłego roku fundusze miałyby być obcięte dla wszystkich 15 krajów, które z nich korzystają, o 45%. To oznaczałoby znacznie mniej pieniędzy na inwestycje w obszarze transportu – dodawał Jerzy Kwieciński.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gocław wciąż potrzebuje metra – jako część całości

Przestrzeń

Gocław wciąż potrzebuje metra – jako część całości

Witold Urbanowicz 21 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5