Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

III linia metra: Jaki węzeł Warszawa Wschód? Teraz skromniejsze warianty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
III linia metra: Jaki węzeł Warszawa Wschód? Teraz skromniejsze warianty
Fot. ukosne.um.warszawa.pl
ZTM Warszawa ponawia przetarg na studium technicznego budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód. Obszar analizy obejmuje rejony stacji Warszawa Stadion i Wschodnia, przez które ma przebiegać III linia metra. Ostatnio na rozstrzygnięcie przetargu zabrakło środków – teraz ograniczono liczbę wariantów i zakres prac. Nie ma już mowy o przekrzyżowaniu zamianie końcówek II i III linii metra czy przenoszeniu linii kolejowej pod ziemię.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rozpoznania lokalizacyjnego, funkcjonalnego, transportowego, technicznego, geotechnicznego, środowiskowego, społecznego, ekonomiczno-finansowego możliwości wykonania multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa – Wschód. Analizie podlegać będą trzy warianty węzła. Dwa pierwsze obejmują obszar Dworca Wschodniego – pierwszy zakłada wytworzenie węzła w oparciu o ciąg Kijowskiej i Trasy Świętokrzyskiej, drugi w oparciu o układ ulic Kijowskiej, Lubelskiej, Trasy Tysiąclecia. Trzeci wariant – autorski – obejmuje obszar Dworca Wschodniego i przystanku Stadion.

Przy sporządzaniu koncepcji pod uwagę brane mają być m.in. optymalne połączenie Warszawy Wschodniej z Warszawą Stadionem, lokalizacja szczegółowa i kształt dworca autobusów dalekobieżnych wraz z ciągami dojazdowymi, al. Tysiąclecia na odcinku Grochowska – tunel pod torami kolejowymi – Kijowska, wraz z linią tramwajową, lokalizacja i kształt pętli autobusowych i tramwajowych w obszarze analizy wraz z niezbędnymi powiązaniami, przebieg III linii metra z optymalną w obszarze analizy lokalizacją stacji i powiązań ich z komunikacją naziemną oraz linia tramwajowa w ul. Ząbkowskiej.

Termin składania ofert mija 21 października. O wyborze decydują cena (60%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (40%). Zamówienie ma zostać wykonane w ciągu 500 dni, przy czym etap programowy ma zostać zakończony w terminie 300 dni od zawarcia umowy.

Poprzedni przetarg nie pozwolił na wyłonienie wykonawcy. Najtańsza oferta opiewała na 4,8 mln zł przy budżecie wynoszącym 3,5 mln zł. W tej sytuacji przetarg został unieważniony. Wówczas jednak zakres wymaganych analiz był szerszy. W nowym przetargu nie ma już mowy o przekrzyżowaniu II i III linii metra na Stadionie, zmniejszono też liczbę wariantów do analizy na etapie programowym – nie ma już wprost wymienionych wariantów z przenoszeniem dworca kolejowego na błonia Stadionu Narodowego czy chowaniu linii kolejowej, przebiegającej obecnie na nasypie, pod ziemię. Warianty te, biorąc pod uwagę plany spółki PKP PLK związane z modernizacją linii średnicowej i uwarunkowania techniczne od początku wydawały się mało realne. Natomiast ciekawe przekrzyżowanie końcówek linii metra stało w sprzeczności z podawanymi i analizowanymi planami Metra Warszawskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Jaki węzeł Warszawa Wschód? Pierwsze propozycje

Przestrzeń

Jaki węzeł Warszawa Wschód? Pierwsze propozycje

Witold Urbanowicz 30 maja 2023

ZTM Warszawa wybiera wykonawcę studium węzła Warszawa-Wschód

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Jaki węzeł Warszawa Wschód? Pierwsze propozycje

Przestrzeń

Jaki węzeł Warszawa Wschód? Pierwsze propozycje

Witold Urbanowicz 30 maja 2023

ZTM Warszawa wybiera wykonawcę studium węzła Warszawa-Wschód

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5