Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

II linia metra po rozbudowie bez zajezdni? Miasto szuka rozwiązań

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-07-13 14:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

II linia metra po rozbudowie bez zajezdni? Miasto szuka rozwiązań
Inspiro na terenie STP Kabatyfot. WU
Po kolejnej rozbudowie II linii metra pojawi się problem z zapleczem – pociągi nie dotrą jeszcze do planowanej zajezdni (stacji techniczno-postojowej) na Morach. – Przygotowujemy warianty, żeby STP Mory realizować tak, żeby obsługiwało II linię – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

II linia metra rozbudowana o tzw. odcinki 3+3 (po trzy stacje w każdą ze stron – do stacji Księcia Janusza na Woli i Trocka na Targówku) będzie jeszcze obsługiwana ze Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty na południowym krańcu I linii. Przejazd pociągów możliwy jest dzięki jednotorowemu łącznikowi technicznemu pomiędzy stacją A-13 Centrum na I linii i C-10 Rondo ONZ na II linii.

Problem pojawi się przy kolejnym wydłużeniu II linii – na Bródno i Bemowo (tzw. 3+2). Przeszkodą będzie nie tylko brak miejsca na nocowanie i odstawianie dodatkowych pociągów, które Metro Warszawskie planuje kupić (mowa o 30-35 pociągach), ale też przepustowość łącznika między liniami.

Miasto zapewnia, że kwestię zajezdni uda się pomyślnie rozwiązać. – Dzisiaj już myślimy o tym, żeby to zaplecze budować. Przygotowujemy warianty, żeby STP Mory realizować tak, żeby obsługiwało II linię – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Od stacji końcowej do STP będzie brakowało jednak kilku kilometrów tuneli i trzech stacji. Jak dodaje wiceprezydent, trwają rozmowy z Metrem Warszawskim na temat optymalnych rozwiązań. – Jest taki wariant, że niczego nie zabraknie. Jest tak przygotowywany, żeby między STP Mory a II linią metra było połączenie nie deptakiem, a tunelem – mówi Wojciechowicz. Jak pisaliśmy wcześniej, rozważany jest wariant budowy tunelu bez stacji pośrednich, które byłyby dobudowane w późniejszym okresie. Obiekt połączyłby II linię metra z odległą STP na Morach.

W tej chwili toczy się przetarg na wykonawców odcinków 3+3. Firmy zainteresowane realizacją prac mogą składać swoje oferty – oddzielnie dla każdego z odcinków: zachodniego bądź wschodnio-północnego. Odcinki te powinny być gotowe w 2019 r. Ponadto Metro Warszawskie prowadzi konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla kolejnego etapu, czyli stacji na Bródnie i Bemowie (3+2). Dziewięć firm złożyło wniosek o udział w postępowaniu. Teraz trwa ich analiza.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Przestrzeń

Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Witold Urbanowicz 31 marca 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Przestrzeń

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Witold Urbanowicz 17 marca 2016

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Przestrzeń

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Witold Urbanowicz 11 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5