Firma Hyundai Rotem, należąca do koncernu Hyundai Motor Group, czeka na rozstrzygnięcie warszawskiego przetargu na 213 tramwajów o szacowanej wartości 2,3 mld zł brutto. Od możliwości zrealizowania tego kontraktu uzależnia dalsze duże inwestycje w Polsce, w tym budowę fabryki zaawansowanych technologicznie pojazdów szynowych. Polska może stanowić przyczółek do ekspansji na całą Europę.
Hyundai Rotem jest jednym z dwóch oferentów, który
zmieścił się w budżecie Tramwajów Warszawskich na zakup do 213 pojazdów, kolejni przestrzelili się z ofertą o minimum 400 mln złotych. W przypadku zwycięstwa firma zapowiada ogromne inwestycje. – Celem koncernu jest współpraca z polskimi firmami, powiązana z milionowymi inwestycjami Hyundai w Polsce. Ewentualna wygrana w przetargu byłaby wielkim bodźcem do długoterminowej inwestycji w Polsce, do budowy oddziału, który stałby się dla koncernu bramą do tej części Europy. Miejsce pracy z pewnością znalazło by wielu polskich inżynierów bardzo cenionych za granicą – przedstawiciel Hyundai Rotem na Polskę Marcin Jędryczka.
Jak zapewnił Jędryczka w przypadku uruchomienia dostaw dla Warszawy, Hyundai przewiduje możliwość współpracy z lokalnymi firmami i polskimi producentami. Rynek Polski jest dla spółki niezwykle interesujący. Wyróżnia go strategiczne położenie i obecność setki dostawców i firm usługowych z którymi współpracowali m.in. przy dostawach tramwajów dla Turcji. Za dostawę napędów i zasilania pomocniczego do tramwajów w Izmirze odpowiadał polski podwykonawca. Istotny był również polski wkład w tabor jeżdżący po tureckiej Antalyi. Więcej o potencjale polskiego rynku można przeczytać
w rozmowie z Marcinem Jędryczką.
Hyundai Rotem Company jest częścią grupy Hyundai Motor i jednym z globalnych dostawców systemów transportu szynowego. Od 1964 r. rozwija technologie projektowania, produkcji i dostarczania różnego rodzaju pojazdów szynowych. Hyundai Rotem do tej pory dostarczyło swoje pojazdy do 37 krajów na całym świecie.
W naszym regionie Hyundai Rotem jest znany z pociągów obsługujących połączenie kolejowee Kijów – Przemyśl, stanowiącego kluczowe ogniwo najdogodniejszego połączenia między Polską a Ukrainą. Koncern odpowiadał z dostarczenie 228 pociągów metra przed olimpiadą w Atenach.