Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Hyundai: Jesteśmy gotowi do przekazania naszych technologii

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
05-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Hyundai: Jesteśmy gotowi do przekazania naszych technologii
fot. Hyundai Rotem
- Polska ma stanowić dla Hyundai Rotem bazę do wyjścia na wszystkie rynki europejskie - zapowiada Hyung-Wook Kim odpowiedzialny za dywizję transportu szynowego w południowokoreańskim koncernie.

Transport–Publiczny.pl: Hyundai Rotem złożył jedną z dwóch mieszczących się w budżecie ofert w bardzo dużym przetargu na tabor dla Tramwajów Warszawskich. Dlaczego zdecydowali się Państwo wystartować – po raz pierwszy – w polskim przetargu?

Hyung-Wook Kim, Senior Vice President Total Rail System, Hyundai Rotem:
Polski rynek jest dla nas bardzo ważny, m.in. ze względu na lokalizację, ponieważ chcemy eksportować nasze produkty na rynku europejskim. Jeśli więc uda nam się wejść na ten rynek, rozwiniemy naszą ofertę najpierw na polskim rynku, a w przyszłości będzie on stanowił dla nas bazę do wyjścia na wszystkie rynki europejskie. Mamy już pewne doświadczenia na rynku europejskim, ale myślimy o zaoferowaniu naszych produktów i usług na kolejnych rynkach. W Polsce widzimy duży popyt na nasze produkty i na tej podstawie możemy budować wejście na kolejne rynki.

Gdzie Hyundai Rotem zdobył europejskie doświadczenia?

Zainwestowaliśmy już w Turcji, założyliśmy tam spółkę i dostarczamy m.in. tramwaje oraz pociągi metra. Wymogi obejmowały lokalizację oraz transfer technologii, więc zapewniamy je od przeszło 10 lat.

Czy w przypadku wygrania przez Hyundai przetargu w Polsce również moglibyśmy się spodziewać inwestycji? Czy zakładają państwo korzystanie z polskich dostawców?

Realizując kontrakt w Turcji już współpracujemy z polskimi firmami m.in. w zakresie projektowania oraz produkcji systemu informacji dla pasażerów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy.

Hyundai korzysta z wielu form współpracy z lokalnymi firmami Jedną z nich są inwestycje bezpośrednie - możemy założyć tu własną spółkę, a druga - to możliwość zawarcia długoterminowej umowy o współpracy z lokalnymi partnerami. Razem możemy użytkować istniejącą infrastrukturę dzięki transferowi technologii. Kolejna możliwość to stworzenie konsorcjum z lokalnymi partnerami do realizacji poszczególnych projektów. Stosowanie tych trzech rozwiązań jest uzależnione od wymogów, jakie stawiają władze. Zazwyczaj największy nacisk jest kładziony na jak największą lokalizację, ponieważ to pozwala na rozwój przemysłu oraz zwiększanie zatrudnienia. Choć w trwającym projekcie dotyczącym dostawy tramwajów dla Warszawy w warunkach zamówienia nie ma jednoznacznego wymogu lokalizacji czy współpracy z lokalnymi partnerami, wiemy, że takie są tendencje i jesteśmy gotowi do zawierania partnerstw. Mamy już nawet listę potencjalnych partnerów.

Jakie są dotychczasowe doświadczenia firmy w takich inwestycjach?

Np. w Turcji, USA i Brazylii doskonaliliśmy inwestycji bezpośrednich - zbudowaliśmy tam fabryki, zatrudniliśmy pracowników na miejscu i ich przeszkoliliśmy. To jest scenariusz numer jeden. Scenariusz numer dwa był stosowany np. w Indiach czy Egipcie - jeśli na miejscu jest odpowiedni partner, możemy z nim rozmawiać, obejrzeć istniejące fabryki i razem podjąć decyzję. Jeśli istniejące fabryki są właściwe, możemy zainwestować mniej. Ale dla produkcji tramwajów, pojazdów wysokich prędkości czy pociągów metra potrzebne są nowe technologie. Jesteśmy gotowi do przekazania naszych technologii.

Jakiej skali inwestycje zostały zlokalizowane w Polsce?

Jeśli wygramy kontrakt w Warszawie, rzeczywista skala naszych inwestycji będzie zależała od rozmów z partnerami. Jeśli będą oni posiadali własne, odpowiednie linie produkcyjne, które spełniają nasze wymagania co do lokalizacji produkcji, wartość inwestycji będzie mniejsza. Według naszych norm i doświadczenia, potrzebne nam będą zakłady na zadowalającym nas poziomie technologicznym z właściwą infrastrukturą. Jeśli więc okaże się, że potrzebne będą większe inwestycje, możemy je rozważyć.

Zazwyczaj partnerzy zapewniają teren oraz zabudowania, istniejące fabryki. W przypadku tramwajów, jeśli na miejscu wykonuje się montaż, nie ma zbyt wielkich wymagań co do linii produkcyjnych.

Czy można spodziewać się ofert Hyundai Rotem w kolejnych postępowaniach?

Obecnie staramy się o zamówienie na tramwaje. Czekamy na kolejne projekty, takie jak wagony metra czy kolei dużych prędkości. Mamy co do Polski plany średnio– lub długoterminowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5