Hyundai Rotem dostarczył pierwszy z 46 zamówionych tramwajów do Edmonton w Kanadzie. To pierwszy w historii producenta kontrakt na dostawę tramwajów dla Ameryki Północnej. Wcześniej udało się Koreańczykom dostarczyć serię pociągów podmiejskich dla Filadelfii i pociągów metra dla Vancouver.
Pierwszy pojazd lekkiej kolei miejskiej (LRT) niedawno dotarł do miasta Edmonton w Kanadzie, płynąc z Korei Południowej do stolicy Alberty przez port Tacoma w stanie Waszyngton. Pojazd z początkiem lipca opuścił zakład Hyundai Rotem w Changwon w Korei Południowej w dwóch oddzielnych sekcjach. Przepłynął Ocean Spokojny na statku i dotarł do Waszyngtonu 20 lipca. W sierpniu dotarł do zakładu Gerry Wright w południowo-wschodnim Edmonton, gdzie przejdzie końcowy montaż.
– Przybycie pierwszego LRV to coś więcej niż tylko kamień milowy. To symbol przyspieszenia dla systemu Valley Line West. Patrzenie, jak ten pojazd wjeżdża do Edmonton, przyprawia o powód do dumy dla naszego zespołu i dla miasta. Ten LRV jest częścią kierunku, w którym zmierzamy jako miasto. W miarę jak Edmonton będzie się rozrastać do dwóch milionów mieszkańców, Valley Line West zmieni sposób, w jaki się poruszamy – powiedział Brian Latte, dyrektor Valley Line West w Edmonton.
Plan zakłada, że Hyundai Rotem dostarczy 46 pojazdów LRV do Edmonton do obsługi linii Valley Line West. Dostawy będą kontynuowane do 2027 roku. Szesnaście z zamówionych pojazdów znajduje się już na różnych etapach produkcji w Korei Południowej. Władze miasta poinformowały, że testy nowych pojazdów odbędą się na torach linii Valley Line Southeast. Ma to nastąpić w późniejszym terminie, jednak bez wpływu na obsługę pasażerów. Pojazd będzie musiał przejechać 2 tys. km.
Nowe tramwaje dołączą do istniejącej floty 26 pociągów Bombardier Flexity Freedoms na linii Valley Line West, która jest obecnie rozbudowywana. Zakończenie budowy lekkiej kolei Valley Line West LRT planowane jest na 2028 rok. Firma odpowiedzialna za projekt, Marigold Infrastructure Partners, twierdzi, że budowa znacznie przyspieszyła w 2024 roku po latach spowolnienia w latach 2022 i 2023. Tramwaje będą osiągać prędkość maksymalną 80 km/h i zostaną zaprojektowane tak, aby wytrzymać ekstremalne warunki lokalne, zwłaszcza surowe zimy, kiedy temperatury mogą spaść do -40°C. Cała flota ma być dostępna do końca 2027 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.