Partnerzy serwisu:
Mobilność

Hyperloop się rozpędza. Do ponad 300 km/h [FILM]

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
16-08-2017
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Niedawno informowaliśmy o testach przeprowadzonych przez Hyperloop One, w którym wózek z napędem rozpędził się w testowej tubie, zbudowanej na pustyni w Nevadzie, do 110 km/h. Podczas testów pod koniec lipca śmigano już ponad 300 km/h. I to nie wózek, ale cała kapsuła.

Hyperloop One to jedna z kilku firm, które planują wykorzystać hyperloopa komercyjnie. I chyba najbardziej zaawansowania technicznie, bo dysponuje torem testowym, który przypomina wielką tubę, a także zbudowanym już podem, który jednak do tej pory nie brał udziału w testach. W tubie rozpędzany był wózek z napędem.

29 lipca w tuby po raz kolejny wypompowano powietrze, osiągając ciśnienie równe temu jakie panuje na wysokości ok. 70 km. Wprowadzono do niej całą kapsułę. Ta, unoszona za pomocą lewitacji magnetycznej rozpędzała się przez 300 m, by po 500 m bezpiecznie się zatrzymać. To był pierwszy taki test pełnowymiarowego pojazdu.

– Dowiedliśmy, że ta technologia działa – stwierdził jeden z szefów Hyperloop One Rob Lloyd. – Teraz chcemy rozpocząć intensywne rozmowy z naszymi partnerami, pasażerami i rządami na całym świecie, na temat pełnego, komercyjnego jej wykorzystania – dodał. Istotnie do tej pory zarówno Hyperloop One, jak i jego główny konkurent Hyperloop Transportation Technologies. Podpisały wiele porozumień i listów intencyjnych z partnerami na całym świecie, którzy wyrażali zainteresowanie technologią. Jednak z obu stron były to rozmowy o Yeti, bo hyperloop wciąż nie jest zbudowany.

Testy przede wszystkim pozwoliły pokazać przedmiot rozmowy, ale też udowodniły, że można zbudować tubę i wypompować z niej powietrze i że może się w niej z dużą prędkością poruszać kapsuła. Pozwoliły na przetestowanie szeregu podsystemów pojazdu i infrastruktury. Rzecz jasna, do uruchomienia regularnego hyperloopowego połączenia jeszcze daleko. Póki co do kapsuły nie zapakowano jeszcze żadnego żywego stworzenia, ale to niewątpliwie duży krok naprzód.

Hyperloop jest określany mianem nowego środka transportu. Pomysł na jego zbudowanie rzucił kilka lat temu Elon Musk, miliarder i przedsiębiorca w branży nowych technologii, który zaproponował przewożenie pasażerów pojazdami, poruszającymi się w torach–tubach, bez ciśnienia i z minimalnym tarciem, co umożliwiałoby pokonywanie bardzo szybko dalekich odległości. Hyperloop ma być w założeniu tańszy w budowie niż koleje dużych prędkości.

Musk zorganizował już dwa konkursy, dla zespołów z całego świata, na kapsułę hyperloopową (finalistą obu, drugi odbędzie się za kilka dni, jest polski zespół HyperPoland University Team), a kilka firm prywatnych podchwyciło jego pomysł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Mobilność

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Łukasz Malinowski 03 września 2022

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Mobilność

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2022

Bruksela żegna samochody. Kolejne zmiany w centrum

Mobilność

Zobacz również:

USA. Miasto Apple’a rozważa budowę hyperloopa

Komunikacja

USA. Miasto Apple’a rozważa budowę hyperloopa

Jakub Dybalski 07 sierpnia 2018

Pozostałe z wątku:

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Mobilność

Szkolne ulice: Warszawa i Wrocław będą miały ich kilka. Paryż aż 186

Łukasz Malinowski 03 września 2022

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Mobilność

Warszawa: Jak Straż Miejska walczy z hulajnogami?

Łukasz Malinowski 31 sierpnia 2022

Bruksela żegna samochody. Kolejne zmiany w centrum

Mobilność

Zobacz również:

USA. Miasto Apple’a rozważa budowę hyperloopa

Komunikacja

USA. Miasto Apple’a rozważa budowę hyperloopa

Jakub Dybalski 07 sierpnia 2018

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5