Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Holandia z arcyekologicznym eksperymentem autobusowym

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-09-19 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Holandia z arcyekologicznym eksperymentem autobusowym
fot. JD
Holandia z arcyekologicznym eksperymentem autobusowym
Holandia z arcyekologicznym eksperymentem autobusowym
Holandia z arcyekologicznym eksperymentem autobusowym
Qbuzz, holenderski przewoźnik autobusowy, od tego roku będzie wozić pasażerów na północy kraju dwoma autobusami VanHool z napędem wodorowym. Nie tylko sam napęd pojazdów jest czysty. Pozyskiwanie wodoru ma być przyjazne dla środowiska.

Jeden z dwóch holenderskich autobusów wodorowych jest prezentowany na targach InnoTrans w Berlinie. Wyróżnia się napędem, bo berliński standard na ten rok to autobusy bateryjne. Jest też elementem współfinansowanego przez Unię Europejską programu HighVLOCity, dzięki któremu już za dwa lata, w prowincjach Groningen i Drenthe na północy kraju będzie ich kursowało o 20 więcej.

Qbuzz, tamtejszy przewoźnik (co ciekawe, należący do… włoskich kolei – Ferrovie delli Stato Italiane), zdecydował się na udział w programie, w którym uczestniczy też kilka innych instytucji, w tym regionalne i rządowe. Ważnym partnerem jest AkzoNobel, czyli lokalny koncern produkujący farby i środki chemiczne. To właśnie w fabryce w Delfzij będzie odzyskiwany wodór, który jest produktem ubocznym w czasie wytwarzania wyrobów chemicznych. Tam też będą tankowane autobusy.

Przedstawiciele Qbuzza zwracają uwagę, że wodorowy autobus w wersji przygotowanej dla Holandii ma zasięg 450 km na jednym tankowaniu, nie emituje CO2, co oznacza, że dwa autobusy pozwolą w ciągu roku na to, by nie wyemitować do atmosfery 170 ton CO2, bo tyle wyprodukowałyby dwa autobusy dieslowskie.

Pilotażowy program potrwa przez pięć lat, do 2022 r. Mimo wszystko, przy 22 autobusach, jest dość duży. W dodatku północna Holandia nie jest jedynym miejscem, gdzie pojazdy będą sprawdzane. Pojawią się też na ulicach: szkockiego Aberdeen, włoskiego San Remo i belgijskiej Antwerpii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trapeze Group na targach InnoTrans 2018

Mobilność

Trapeze Group na targach InnoTrans 2018

Mikołaj Kwiatkowski/Trapeze Poland 19 września 2018

Nowy skład S-Bahn od Stadlera i Siemensa na Innotransie

Komunikacja

Nowy skład S-Bahn od Stadlera i Siemensa na Innotransie

Roman Czubiński 19 września 2018

Solaris zmienia twarz. Nowy właściciel i… design

Komunikacja

Solaris zmienia twarz. Nowy właściciel i… design

Jakub Dybalski 18 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS