Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Holandia. Alstom testuje Aptisa m.in. w Rotterdamie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Holandia. Alstom testuje Aptisa m.in. w Rotterdamie
fot. Alstom
Aptis, czyli autobus elektryczny zbudowany przez koncern Alstom, jest właśnie testowany we współpracy z firmą transportową QBuzz w Utrechcie, Groningen i Assen, oraz z Rotterdamse Elektrische Tram (RET) w Rotterdamie.

Testy eksploatacyjne rozpoczęły się 9 kwietnia w Utrechcie, obecnie, w dniach 16–20 kwietnia, są prowadzone w Rotterdamie. Potem przeniosą się do Groningen od 23 do 27 kwietnia oraz do Assen od 30 kwietnia do 3 maja.

– Jesteśmy zadowoleni z tego, że Aptis ze swoimi przełomowymi zastosowaniami cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród holenderskich miast. Trasa po Holandii jest doskonałą okazją, aby raz jeszcze zademonstrować wyjątkowe możliwości Aptis w nowym miejskim otoczeniu. Nie byłoby to możliwe bez realnego zainteresowania nowymi rozwiązaniami służącymi mobilności jutra zarówno ze strony QBuzz, jak i RET – powiedział Marcel Miller, jeden z dyrektorów Alstomu w krajach Beneluksu.

Aptis, stworzony przez Alstom we współpracy z NTL, wygrał nagrodę Innovation Prize podczas światowej wystawy autobusów Busworld, która odbyła się 19 października 2017 roku w Courtrai w Belgii. Prototypy, które zostały wyprodukowane w zakładzie NTL w Duppigheim we Francji, są obecnie testowane w różnych miastach Europy.

Testy przeprowadzane zarówno w magazynach klientów, jak i w warunkach rzeczywistych, mają na celu ocenę specyficznych cech Aptis w nowym otoczeniu miejskim, jego systemu ładowania, funkcji autonomicznych oraz umiejętności dostosowania do ruchu ulicznego. Wcześniejsze testy przeprowadzone w Ile-de-France (Paryż i Wersal), Lyonie, Strasburgu, Marsylii, Belgii i ostatnio w Niemczech (Berlin i Hamburg) zakończyły się sukcesem.

O nietypowym autobusie pisaliśmy i mieliśmy okazję przejechać się nim w Paryżu. Wyróżnia się olbrzymimi oknami i bardzo szerokimi drzwiami. Pojazd jest idealnie dostosowany do otoczenia miejskiego dzięki dwóm osiom skrętnym, które zmniejszają promień skrętu i zajmowaną powierzchnię na drodze (o 25 proc. mniej w porównaniu z konwencjonalnym autobusem). Takie rozwiązanie daje przewagę szczególnie na przystankach autobusowych, gdzie zamontowany automatyczny system parkowania zmniejsza powierzchnię potrzebną do parkowania (a w efekcie pozostawia więcej miejsca dla innych pojazdów) i zwiększa dostępność dla pasażerów.

Aptis może być ładowany nocą w zajezdniach. Alstom oferuje też możliwość dziennego ładowania na końcu każdej linii. Szybkie ładowanie odbywa się za pomocą odwróconego pantografu lub SRS – innowacyjnego dolnego statycznego systemu ładowania firmy Alstom. Dzięki zmniejszonym kosztom konserwacji i eksploatacji, a także dłuższej żywotności niż w przypadku zwykłego autobusu (20 lat), całkowity koszt własności Aptis wynosi tyle, co koszt współczesnych autobusów Diesla.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Strasburg. Alstom dostarczył pierwszy autobus Aptis

Komunikacja

Strasburg. Alstom dostarczył pierwszy autobus Aptis

Jakub Dybalski 06 lutego 2020

Strasburg. Pierwsze miasto kupuje autobusy Aptis

Prawo & Finanse

Aptis już w malowaniu paryskim

Komunikacja

Aptis już w malowaniu paryskim

Jakub Dybalski 27 czerwca 2017

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Strasburg. Alstom dostarczył pierwszy autobus Aptis

Komunikacja

Strasburg. Alstom dostarczył pierwszy autobus Aptis

Jakub Dybalski 06 lutego 2020

Strasburg. Pierwsze miasto kupuje autobusy Aptis

Prawo & Finanse

Aptis już w malowaniu paryskim

Komunikacja

Aptis już w malowaniu paryskim

Jakub Dybalski 27 czerwca 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij