Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hiszpania. Rusza budowa tramwaju Camp de Tarragona

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Powstanie system tramwajowy w drugim największym obszarze metropolitalnym w Katalonii – po Barcelonie. Sieć tramwajowa o długości 46 kilometrów połączy miasta w obszarze Camp de Tarragona. Szyny dotrą do miasta Tarragona, Reus, Vila-seca, La Canonja oraz na lotnisko w Reus. Wkrótce ruszy realizacja pierwszego etapu projektu.

Rząd Katalonii poinformował o pierwszej umowie realizacyjnej z Kolejami Katalońskimi dla budowy linii tramwajowej Camp de Tarragona. Kontrakt na realizację pierwszego etapu projektu dotyczy budowy odcinka z Cambrils do Vila-seca. Wartość umowy to 15,8 mln euro. – Działanie to stanowi ważne zobowiązanie rządu na rzecz zintegrowanej sieci transportowej, wykorzystującej różne rodzaje transportu, co umożliwi ponowne połączenie głównych ośrodków miejskich i obszarów działalności w aglomeracji Camp de Tarragona – mówi Sílvia Paneque i Sureda, ministra Terytorium, Mieszkalnictwa i Transformacji Ekologicznej w rządzie Katalonii.

Prace, na które przyznano obecnie kontrakt, obejmą przede wszystkim renowację starego korytarza kolejowego oraz tereny przylegające do dróg, pomiędzy centrum Cambrils a Uniwersytetem Vila-seca. Tą częścią zajmie się spółka Acsa, Obras & Infraestructuras SA oraz Infraestructuras Trade SL. Poza robotami ziemnymi i przełożeniem sieci podziemnych, powstać ma także wiadukt nad autostradą A-7 w gminie Vila-seca o długości 112 metrów oraz wiadukt nad linią kolejową. Za prace odpowiadać będzie spółka joint venture utworzona przez CRC Obras y Servicios, SL i Ingeniería y Servicios Ferroviarios. Zadania te potrwają dwadzieścia miesięcy

Pierwszy etap do 2028 roku

Jeszcze w tym roku ministerstwo zapowiada główny przetarg na roboty związane z innymi pracami infrastrukturalnymi pierwszego etapu linii tramwajowej Camp de Tarragona, w tym przede wszystkim na budowę torowiska i sieci trakcyjnej. Według mediów hiszpańskich ma to nastąpić we wrześniu, gdyż projekt jest już na etapie finalizacji. Pierwszy odcinek sieci tramwajowej ma być gotowy w pierwszym kwartale 2028 roku. Całą inwestycję dla pierwszego etapu szacuje się na 245 mln euro.

Odcinek Cambrils Nord – Vila-seca będzie miał długość 14 km i 14 przystanków. Wzdłuż trasy powstanie również nowa infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Do obsługi pierwszego odcinka pozyskanych przez Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ma zostać siedem tramwajów o pojemności ok. 210 pasażerów. Katalonia jest w trakcie pozyskiwania dofinansowania na zakup taboru. Zakup wyceniono na 38,5 miliona euro.

Kiedy część dalsza?

Równolegle do prac związanych z pierwszym etapem, rząd Katalonii pracuje również nad realizacją drugiego etapu projektu, który zakończy budowę linii tramwajowej w Camp de Tarragona. Dalsza linia umożliwi połączenie Tarragony oraz dojazd do lotniska w Reus. Po pełnym uruchomieniu sieć tramwajowa będzie składać się z linii o długości 46 kilometrów oraz 47 przystanków, z czego 10 będzie węzłami przesiadkowymi. Planowane są połączenia zarówno międzymiastowe, jak i miejskie.

Sieć tramwajowa między miastami w aglomeracji Camp de Tarragona obejmie zasięgiem obszar liczący 325 tys. mieszkańców. Szacuje się, że tramwaj będzie obsługiwać 9,5 miliona pasażerów rocznie, a liczba ta ma przekroczyć 12 milionów w ciągu 15 lat.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

Komunikacja

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

inf. pras. TW, oprac. MK 11 września 2025

Toruń ma ponad 200 mln na tramwaje i zajezdnię

Komunikacja

Tramwaje. Kolejny rok pod znakiem inwestycji

Komunikacja

Tramwaje. Kolejny rok pod znakiem inwestycji

Witold Urbanowicz 05 października 2024

Brno. Powstanie tramwaj z kolejnym tunelem

Przestrzeń

Brno. Powstanie tramwaj z kolejnym tunelem

Przemysław Farsewicz 02 stycznia 2024

Normalny tor tramwajowy do Jablonca nad Nysą będzie później

Komunikacja

Zobacz również:

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

Komunikacja

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego. Praca wre

inf. pras. TW, oprac. MK 11 września 2025

Toruń ma ponad 200 mln na tramwaje i zajezdnię

Komunikacja

Tramwaje. Kolejny rok pod znakiem inwestycji

Komunikacja

Tramwaje. Kolejny rok pod znakiem inwestycji

Witold Urbanowicz 05 października 2024

Brno. Powstanie tramwaj z kolejnym tunelem

Przestrzeń

Brno. Powstanie tramwaj z kolejnym tunelem

Przemysław Farsewicz 02 stycznia 2024

Normalny tor tramwajowy do Jablonca nad Nysą będzie później

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij