Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Historia poznańskiej komunikacji miejskiej na obiciach siedzeń

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MPK Poznań zaprezentowało właśnie jeden z tramwajów Moderus Gamma, który został wyposażony w specjalne obicia siedzeń. Ukazują one zdjęcia dokumentujące rozwój komunikacji miejskiej w Poznaniu. Wagon o numerze 628 będzie można spotkać w regularnym ruchu liniowym, ponieważ jest to kolejny etap testów materiałów obiciowych, a jednocześnie zachęta do wzięcia udziału w tegorocznych Katarzynkach.

MPK Poznań kontynuuje testy materiałów obiciowych w użytkowanych przez siebie pojazdach. Po testowym autobusie, który został zaprezentowany jakiś czas temu, teraz przyszła kolej na testy obić w wagonie tramwajowym. Zupełnie nowe obicia zyskały siedzenia w tramwaju Moderus Gamma, o numerze bocznym 628. Siedzenia są jednak wyjątkowe z powodu zdjęć, które się na nich znalazły. Ukazują one historię poznańskiej komunikacji.

Tramwaj konny, elektryczny i Maltanka

Na siedziskach można zobaczyć fotografie prezentujące najważniejsze wydarzenia z dziejów komunikacji miejskiej w Poznaniu: od uruchomienia dorożek w 1865 roku, poprzez pierwszy tramwaj konny (1880 rok), pierwszy tramwaj elektryczny (1898 rok), pierwsze autobusy (1925 rok), uruchomienie kolejki wąskotorowej Maltanka (1972 rok) aż po wprowadzenie do ruchu liniowego autobusów elektrycznych (koniec 2019 roku). Znajdujące się w pobliżu – w ramkach – kody QR pozwolą pozyskać więcej informacji na temat historycznego i wykorzystywanego obecnie taboru.

– To przedsięwzięcie to kontynuacja prowadzonych testów siedzeń, poznawania możliwości, jakie dają nam w tym zakresie nowe technologie, a jednocześnie możliwość przybliżenia pasażerom historii komunikacji miejskiej, co jest szczególnie istotne dzisiaj, w przeddzień dnia św. Katarzyny, patronki tramwajarzy – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań.

Kontynuacja testów

Nowe tkaniny obiciowe zastosowane w tramwaju to dalszy ciąg testów, o których MPK informowało na początku lipca: w autobusie o numerze bocznym 1001 zamontowano wówczas siedzenia ze sztucznej skóry oraz tkanin runowych firmy Lantal. Teraz – w tramwaju o numerze bocznym 628 – sprawdzane są rozwiązania zaproponowane przez firmę Camira, która jest dostawcą kompletnych tekstylnych rozwiązań do wnętrz pojazdów, oferującym tkaniny runowe oraz skóry sztuczne i naturalne oraz firmę MK Seats, świadczącą usługi projektowania, produkcji, montażu i serwisu foteli nie tylko dla pasażerów, ale także prowadzących pojazdy.

Testy głównie z myślą o zakupach nowych pojazdów

– Przed podjęciem ewentualnej decyzji o zmianie wymogów związanych z siedzeniami do nowo kupowanych pojazdów, chcemy sprawdzić jakie materiały są dostępne na rynku i jak sprawują się podczas codziennej eksploatacji – dodaje Krzysztof Dostatni. – Musimy wiedzieć, czy łatwo je utrzymać w czystości, czy są odporne na zabrudzenia, czy są wytrzymałe, odporne na ścieranie, blaknięcie i wybarwianie. Na te elementy będziemy zwracać uwagę – mówi prezes.

Dostatni przekazał nam także, że spółka na razie myśli o zastosowaniu nowej tkaniny głównie z myślą o zakupie nowych wagonów. Z drugiej strony prezes przypomniał, że żywotność materiałów z których wykonane są obicia siedzeń jest znacznie krótsza niż żywotność samego wagonu, tak więc niewykluczone, że po udanych testach, nowe materiały będą też stosowane przy modernizacjach aktualnie użytkowanych tramwajów.
MPK będzie także chciało poznać opinie na temat nowych materiałów, dlatego mieszkańcy będą mogli przesyłać je w internetowej ankiecie.

Debiut w trakcie “Katarzynek”

Moderus Gamma, w którym prowadzone są testy siedzeń, zostanie udostępniony mieszkańcom podczas obchodów dnia św. Katarzyny, patronki przewoźników, na wystawie taboru, która zaplanowana została na niedzielę, 27 listopada br. na przystanku PST Dworzec Zachodni (w godzinach 12.00-16.00). Następnie będzie kierowany do obsługi regularnych linii komunikacyjnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa przetestuje na siedzeniach eko skórę

Przestrzeń

Warszawa przetestuje na siedzeniach eko skórę

Redakcja 18 października 2021

Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Komunikacja

Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Witold Urbanowicz 06 stycznia 2016

Zobacz również:

Warszawa przetestuje na siedzeniach eko skórę

Przestrzeń

Warszawa przetestuje na siedzeniach eko skórę

Redakcja 18 października 2021

Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Komunikacja

Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Witold Urbanowicz 06 stycznia 2016

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5