Partnerzy serwisu:
Mobilność

Hamburg. DB i Siemens prezentują pierwszy kolejowy pojazd autonomiczny

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
12-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Siemens

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Hamburg. DB i Siemens prezentują pierwszy kolejowy pojazd autonomiczny
fot. Siemens
Deutsche Bahn (DB) i Siemens Mobility stworzyły pierwszy na świecie kolejowy pojazd, który samodzielnie porusza się w ruchu kolejowym. Premierowy przejazd jest częścią projektu Digital S-Bahn Hamburg.

Pociąg jest sterowany za pomocą technologii cyfrowej i jest w pełni zautomatyzowany. Maszynista pozostaje w pociągu, aby nadzorować podróż z pasażerami na pokładzie. Prace manewrowe, takie jak zawracanie pociągu, są wykonywane bez udziału personelu pokładowego. Partnerzy projektu, DB, Siemens Mobility i miasto Hamburg, zainwestowali łącznie 60 mln euro w cyfrowy S-Bahn Hamburg, który jest częścią projektu DB Digital Rail Germany.

– Kolej wkroczyła w cyfrową przyszłość, a Digital Rail Germany stała się rzeczywistością. Dzięki zautomatyzowanym operacjom kolejowym możemy zaoferować naszym pasażerom znacznie rozszerzone, bardziej niezawodne, a tym samym lepsze usługi – bez konieczności układania choćby jednego kilometra nowych torów. Naszym celem jest uczynienie transportu kolejowego atrakcyjnym dla coraz większej liczby osób, co jest jedynym sposobem, w jaki możemy osiągnąć transformację mobilności – powiedział Dr Richard Lutz, prezes zarządu DB.

– Sprawiamy, że transport kolejowy staje się bardziej inteligentny. Pojazdy automatycznie realizują idealny rozkład jazdy, z dokładnością co do sekundy i zoptymalizowany pod względem energetycznym. W ten sposób wspieramy naszego partnera Deutsche Bahn w jego dążeniu do uatrakcyjnienia podróży pociągiem i ochrony klimatu. Dzięki naszej technologii nasi klienci mogą przewieźć do 30 procent więcej pasażerów, znacznie poprawić punktualność i zaoszczędzić ponad 30 procent energii. Cyfrowy S-Bahn Hamburg to światowa premiera. Nowa technologia została już oficjalnie zatwierdzona, a ponieważ posiada otwarte interfejsy, może być natychmiast stosowana przez operatorów na całym świecie we wszystkich typach pociągów – dodał dr Roland Busch, prezes zarządu Siemens AG.

Cyfrowy S-Bahn miał swój premierowy przejazd podczas otwarcia Światowego Kongresu Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS) w Hamburgu. Podczas kongresu cztery cyfrowe zespoły trakcyjne S-Bahn będą kursowały automatycznie na 23-kilometrowym odcinku linii S-Bahn nr 21 między stacjami Berliner Tor i Bergedorf/Aumühle.

Podstawą techniczną dla cyfrowej eksploatacji kolei jest przyszły europejski standard automatycznej obsługi pociągów (ATO), połączony z europejskim systemem sterowania pociągiem (ETCS). Pociągi otrzymują sygnały sterujące drogą radiową. Cztery cyfrowe zespoły trakcyjne S-Bahn w Hamburgu będą wprowadzone do regularnej służby pasażerskiej począwszy od grudnia 2021. Plany cyfryzacji całego systemu S-Bahn w Hamburgu do końca dekady są już w trakcie realizacji, a inwestycje w pojazdy i infrastrukturę są już dokonywane. Przewiduje się, że technologia ta będzie wykorzystywana w całym kraju w regionalnych i głównych systemach kolejowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pojazdy autonomiczne wyjadą na szwajcarskie ulice

Komunikacja

Pojazdy autonomiczne wyjadą na szwajcarskie ulice

Paulina Piziorska 13 stycznia 2025

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Komunikacja

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Saloniki: Pierwszy grecki system metra bez maszynistów

Komunikacja

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

Mobilność

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

inf. prasowa/jm, Transport Publiczny 28 lutego 2018

Zobacz również:

Pojazdy autonomiczne wyjadą na szwajcarskie ulice

Komunikacja

Pojazdy autonomiczne wyjadą na szwajcarskie ulice

Paulina Piziorska 13 stycznia 2025

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Komunikacja

Deutschlandticket zostaje, ale będzie droższy

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Saloniki: Pierwszy grecki system metra bez maszynistów

Komunikacja

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

Mobilność

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

inf. prasowa/jm, Transport Publiczny 28 lutego 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij