Obsługą kolejnych 43 linii, w tym metrolinii, zajmą się zwycięzcy przetargu trwającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. ZTM w Katowicach otworzył właśnie oferty na obsługę komunikacyjną dwóch pakietów linii do 2030 r.
Zamówienie podzielone jest na dwa segmenty (więcej piszemy
tutaj). Część I – Zachód C, Centrum D – obejmuje Chorzów, Czeladź, Czerwionka-Leszczyny, Gierałtowice, Gliwice, Katowice, Knurów, Mikołów, Pilchowice, Pyskowice, Ruda Śląska, Rybnik, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice, Toszek, Wielowieś, Zabrze. W sumie to 27 144 864 wozokilometrów.
Część II – Wschód C, Południe B – obejmuje Będzin, Bieruń, Bobrowniki, Bojszowy, Bytom, Chełm Śląski, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Imielin, Katowice, Lędziny, Miedźna, Mierzęcice, Mikołów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Tarnowskie Góry, Tychy. Przewidziano 37 690 091 wozokilometrów.
We wtorek 12 kwietnia minął termin składania ofert. W części I wystartowało jedynie konsorcjum firm Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec, Kłosok i Nowak Transport z ofertą na kwotę 334,090 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 216,580 mln zł brutto. W części II wystartowało jedynie konsorcjum Irex, Meteor, Transgór i PKS Południe z ofertą na kwotę 369,272 mln zł brutto. To również sporo powyżej budżetu, określonego na 252,320 mln zł brutto.
Pod koniec marca ZTM wybrał za to oferty w dwóch ostatnich częściach
poprzedniego dużego przetargu przewozowego. Część IV (segment Bytom) trafiła do konsorcjum Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec i Kłosok. Wartość oferty to 149,4 mln zł. Natomiast część VI (segment Centrum B) trafiła do Irex, Meteor, Irex-1, Irex-2 i Transgór. Oferta opiewa na 213,5 mln zł.