ZTM w Katowicach nie znalazł środków, by rozstrzygnąć przetargu na obsługę komunikacyjną dwóch pakietów linii do 2030 r. Przewoźnicy mieli zająć się obsługą kolejnych 43 linii, w tym metrolinii, Postępowanie zostało unieważnione.
Zamówienie podzielone jest na dwa segmenty (więcej piszemy
tutaj). Część I – Zachód C, Centrum D – obejmuje Chorzów, Czeladź, Czerwionka-Leszczyny, Gierałtowice, Gliwice, Katowice, Knurów, Mikołów, Pilchowice, Pyskowice, Ruda Śląska, Rybnik, Siemianowice Śląskie, Świętochłowice, Toszek, Wielowieś, Zabrze. W sumie to 27 144 864 wozokilometrów.
Część II – Wschód C, Południe B – obejmuje Będzin, Bieruń, Bobrowniki, Bojszowy, Bytom, Chełm Śląski, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Imielin, Katowice, Lędziny, Miedźna, Mierzęcice, Mikołów, Mysłowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Tarnowskie Góry, Tychy. Przewidziano 37 690 091 wozokilometrów.
Termin składania ofert minął 12 kwietnia. W części I wystartowało jedynie konsorcjum firm Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec, Kłosok i Nowak Transport z ofertą na kwotę 334,090 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 216,580 mln zł brutto. W części II wystartowało jedynie konsorcjum Irex, Meteor, Transgór i PKS Południe z ofertą na kwotę 369,272 mln zł brutto. To również sporo powyżej budżetu, określonego na 252,320 mln zł brutto.
Zamawiający nie znalazł dodatkowych środków i dzisiaj (21 kwietnia) unieważnił obie części postępowania.