Partnerzy serwisu:
Komunikacja

GZM: Potężna awaria ŚKUP. Przywracanie systemu może potrwać kilka dni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
GZM: Potężna awaria ŚKUP. Przywracanie systemu może potrwać kilka dni
fot. GZM
W nocy doszło do ogromnej awarii systemy Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP). W związku z tym nie działają m.in. aplikacja mobilna, system informacji pasażerskiej czy czytniki kart w pojazdach. – Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni – informuje Łukasz Zych z biura prasowego ZTM w Katowicach.

Jak informuje ZTM, dziś w nocy doszło do awarii systemu ŚKUP. – W wyniku awarii przestał działać portal, aplikacja Mobilny ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz kasowniki w czytnikach kart znajdujących się w pojazdach. Awaria nie wpływa na działanie aplikacji zewnętrznych – informuje Łukasz Zych z biura prasowego ZTM Katowice.

Co to oznacza dla pasażerów? – Działają zewnętrzne aplikacje biletowe, można też posługiwać się biletami papierowymi. Jeśli jednak w wyniku tej awarii pasażer nie będzie mógł kupić/okazać biletu, to nie będzie obciążany opłatą dodatkową – wyjaśnia Zych.

Operatorem systemu jest Asseco. – Obecnie prowadzimy prace związane z ustaleniem przyczyn awarii i przywróceniem działania systemu. O szczegółach będziemy informować na bieżąco – dodaje przedstawiciel ZTM.

Warto przypomnieć, że dni ŚKUP w tej postaci są policzone. ZTM pracuje nad wprowadzeniem nowej taryfy i nowej aplikacji, która stanie się podstawą nowego systemu sprzedaży biletów. Jej uruchomienie nastąpi prawdopodobnie pod koniec miesiąca.

AKTUALIZACJA, godz. 17:00

Ok. godz. 17:00 ZTM przysłał aktualizację ws. awarii ŚKUP. – Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni. Do czasu usunięcia skutków awarii pasażerowie nie będą mieli dostępu do portalu pasażera oraz nie mogą używać aplikacji Mobilny ŚKUP. Na przystankach nie działają również tablice SDIP oraz czytniki kart ŚKUP w pojazdach – wskazał Łukasz Zych. Wieczorem mają zostać podane informacje dotyczące sposobu zakupu i honorowania biletów.

Jak przypomina ZTM, działają kasowniki biletów papierowych niezabudowane w czytnikach ŚKUP. Awaria nie wpływa też na działanie aplikacji zewnętrznych, w których można nadal kupować bilety elektroniczne. – Osoby, które posiadają na swoich kartach ŚKUP zakodowane ważne bilety długookresowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne, metrobilety), będą mogły podróżować na ich podstawie za okazaniem karty ŚKUP – informuje Zych.

O zasadach opłacania przejazdów i kasowania biletów piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5